کد خبر: 93255
A

ناصر ایمانی: حیف است که رئیسی قوه قضاییه را ترک کند/ قالیباف یکی از گزینه‌های مطرح برای انتخابات آتی است

فعال سیاسی اصولگرا گفت: «به هرحال آقای قالیباف یک مدیر اجرایی بسیار موفق است و قدرت اجرایی او به نسبت ریاست و اداره مجلس خیلی بیشتر است.‌ای کاش که می‌توانست در مسند ریاست جمهوری کار کند».

ناصر ایمانی: حیف است که رئیسی قوه قضاییه را ترک کند/  قالیباف یکی از گزینه‌های مطرح برای انتخابات آتی است

به گزارش دیده بان ایران؛ «برای اظهار نظر زود است» این جمله مشترک همه کارشناسان و تحلیلگران سیاسی در پاسخ به پرسش‌های انتخاباتی است. اغلب سیاسیون در هر دو جریان اصلاح طلب و اصولگرا معتقد هستند که این سیب انتخابات تا خرداد ۱۴۰۰ هزار چرخ می‌خورد از حالا نمی‌توان پیش‌بینی و تحلیلی دقیقی ارائه کرد. با این وجود همه آنان درباره گزینه‌های احتمالی و افرادی که نامش اکنون به عنوان کاندیدا سر زبان افتاده است، حرفی‌هایی دارد. برخی را مناسب دانسته و برخی را هم جدی نمی‌گیرند. صحبت از برخی را فضاسازی رسانه‌ای انگاشته و در مقابل مایل هستند از برخی دیگر نام‌ببرند بلکه فرد مذکور هم به احساس تکلیف کرده و به کاندیداتوری تشویق شود.

در این فضا طی گفت وگویی با ناصر ایمانی درباره برخی کاندیدا‌های احتمالی در جبهه اصولگرایی پرسیدیم. 
این فعال سیاسی اصولگرا درباره احتمال کاندیداتوری محمد باقر قالیباف گفت: «آقای قالیباف یکی از گزینه‌های مطرح برای انتخابات آتی است، اما اگر بخواهد کاندیدا شود به مجلس آسیب می‌زند، زیرا برداشت عمومی این خواهد بود که او به مجلس رفته و رئیس شده تا از آن به عنوان یک سکو پرتاب استفاده کرده و به ریاست جمهوری برود. ضمن اینکه او در دوره‌های قبل هم کاندیدا شد و رای نیاورد.»
وی با تاکید بر اینکه کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو وجهه خوبی برای قالیباف ندارد، گفت: «مگر آنکه شرایط به نحوی پیش برود که چاره‌ای غیر از این نباشد».
ایمانی خاطرنشان کرد: «به هرحال آقای قالیباف یک مدیر اجرایی بسیار موفق است و قدرت اجرایی او به نسبت ریاست و اداره مجلس خیلی بیشتر است.‌ای کاش که می‌توانست در مسند ریاست جمهوری کار کند».
این فعال سیاسی اصولگرا در واکنش به احتمال کاندیداتوری علی‌اکبر ولایتی نیز گفت: «سن و سال آقای ولایتی از این حرف‌ها گذشته که بخواهد کاندید شود. او خیلی مسن است و همین کار‌هایی که الان می‌کند هم اضافی است».
وی در پاسخ به پرسشی درباره احتمال کاندیداتوری جلیلی نیز گفت: «آقای جلیلی فرد خوش فکری است، اما تا الان مسئولیت اجرایی نداشته است لذا معلوم نیست که چقدر می‌توان در این حوزه موفق باشد. به هر حال فرد صاحب نظر و خوش‌نظری است، اما متاسفانه پرونده کار اجرایی او بسیار ضعیف است».
ایمانی همچنین درباره کاندیداتوری احتمالی ابراهیم رئیسی گفت: «آقای رئیسی تا الان برای قوه قضایه خیلی خوب و مفید فعالیت کرده‌اند لذا حیف است که قوه قضاییه به خاطر انتخابات ریاست جمهوری از وجود ایشان خالی شود».
وی افزود: «به نظر من آقای رئیسی جون سابقه قضایی بسیار طولانی دارد و اگر در همین قوه بمانند می‌توانند یک تحول جدی در حوزه قضایی ایجاد کند و این خیلی مفیدتر از آن است که به عنوان رئیس جمهور مشغول فعالیت شوند».
این فعال سیاسی اصولگرا در واکنش به احتمال کاندیداتوری پرویز فتاح نیز گفت: «آقای فتاح زود عصبانی می‌شود و زود هم تصمیم‌گیری می‌کند. او فرد مخلص و پرکاری است. سابقه کار مدیریت اجرایی هم دارد و پرونده او از این جهات تکمیل است، اما تجربیات اخیر نشان داد که او زود تحت تاثیر قرار می‌گیرد و این خیلی برای یک رئیس جمهور خوب نیست».
وی درباره احتمال ورود عزت‌الله ضرغامی به انتخابات پیش‌رو نیز گفت: «آقای ضرغامی هم کار اجرایی به معنای اخص کلمه در قوه مجریه نکرده است. اما سابقه مدیریتی نسبتی موفقی در صدا و سیما داشته و فردی کاملا سیاسی است. خوش فکر و صاحب نظر است. همچنین قدرت جمع آوری افکار و ایده‌های مختلف را دارد. این‌ها از نقاط قوت ضرغامی است که می‌توانند با افراد و تفکر‌های مختلف تعامل کند. ضمن اینکه خیلی به مسائل نگاه جناحی ندارد. با این حال سابقه کار اجرایی در حد قوه مجریه هم ندارد».

منبع: نامه نیوز

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر