کد خبر: 93530
A

علی ربیعی: ایرانیان عاشق صلح‌ هستند نه سلاح/ هوچی‌گری‌ها در باره لغو تحریم های تسلیحاتی ریشه در ایران هراسی دارد

دستیار ارتباطات رئیس جمهور گفت: شکسته شدن حصر تسلیحاتی ایران به نوبه خود نویدبخش عقب نشینی‌های دیگر از جمله رفع تحریم‌های اقتصادی و سایر اقلام انسانی است.

علی ربیعی: ایرانیان عاشق صلح‌ هستند نه سلاح/ هوچی‌گری‌ها در باره لغو تحریم های تسلیحاتی ریشه در ایران هراسی دارد

به گزارش دیده بان ایران؛ "علی ربیعی" سخنگوی دولت در نشست خبری ظهر امروز ۲۹ مهرماه۹۹ خود با بیان اینکه در روزهای اخیر یکی از دستاوردهای دولت را در عرصه بین‌الملل تجربه کردیم، گفت: این دستاورد در نتیجه مقاومت ایران به دست آمد. برداشته شدن محدودیت‌های تسلیحاتی ایران یک دستاورد مهم در عرصه بین‌الملل به حساب می‌آید. به رغم مخالفت‌ها و فشارهای سیاسی و زیاده‌خواهی‌های آمریکا و اسرائیل و متحدان منطقه‌ای آنها این محدودیت‌ها برداشته شد و این یک دستاورد برای ملت ایران است.

وی افزود: این اتفاق نشان داد به رغم مفروض دانستن خروج ایران از برجام در زمانی که ترامپ از برجام خارج شد، اما ایران سیاست درست را اتخاذ کرد، سیاست درست جمهوری اسلامی ایران مبنی بر عدم خروج از برجام امروز خاصیت خود را نشان داد؛ علاوه بر خنثی کردن نقشه دولت آمریکا در به انزوا کشاندن ایران و بازگرداندن قطعنامه‌های شورای امنیت علیه ایران، آثار مثبت خود را به مرور نشان می‌دهد و علاوه بر آن می‌توان به موفقیت های دیگر در دادگاه لاهه و زیر بار نرفتن شورای امنیت نیز اشاره کرد.

دستیار ارتباطات رئیس جمهور ادامه داد: شکسته شدن حصر تسلیحاتی ایران به نوبه خود نویدبخش عقب نشینی‌های دیگر از جمله رفع تحریم‌های اقتصادی و سایر اقلام انسانی است. به بیان روشن‌تر ایستادگی و مقاومت در مواضع اصولی که زمینه‌ساز رفع تحریم‌های تسلیحاتی شد در  مسیر خود رفع تحریم‌های اقتصادی دیگر را در پی خواهد داشت.

وی خاطر نشان کرد: هوچی‌گری‌ها در باره لغو تحریم‌های تسلیحاتی ریشه در ایران هراسی دارد، آنها خوب می‌دانند که ایران هرگز آغازگر تهاجم به هیچ کشوری نبوده است؛ سلاح همواره پشتیبان امنیت سرزمینی و منطقه‌ای است؛ ایرانی ها عاشق سلاح نیستند عاشق صلح، ثبات و همزیستی‌های منطقه‌ای برای توسعه پایدار هستند. سلاح ایرانی یکی از مولفه‌های ضروری در حوزه‌های دفاعی بوده است اما قدرت دفاعی ایران یک قدرت ترکیبی و چند وجهی است که ضمن قدرت معنایی و تمدنی آن مفهوم اصلی خود را پیش می‌برد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر