کد خبر: 93619
A
دیده بان ایران پرونده حسن میر کاظمی را بررسی کرد؛

«حسن رعیت» آزاد شد؟

انتشار تصاویری از «حسن میر کاظمی» مشهور به رعیت دوشادوش برخی از مداحان نام‌دار، از ارتباط آشکار او با آن‌ها پرده برداری کرد. یک منبع آگاه در تماس با تحریریه سایت دیده بان ایران اعلام کرد که حسن رعیت با تودیع وثیقه آزاد شده است.

«حسن رعیت» آزاد شد؟

به گزارش دیده بان ایران؛ تیرماه گذشته بود که غلامحسین اسماعیلی در نشست خبری خود با نمایندگان رسانه‌ها، در پاسخ به سوالی در خصوص آخرین وضعیت پرونده حسن رعیت دستیار بابک زنجانی گفت:تحقیقات مراحل پایانی خود را سپری می‌کند و مراحل پایانی دادسرایی در حال نهایی شدن است.

سخنگوی قوه قضائیه البته این موضوع را هم اضافه کرد که با توجه به بازداشت این فرد تاکید شده است که در رسیدگی به پرونده این فرد تسریع شود.

این اظهارات در حالی مطرح شد که یک منبع آگاه در تماس با تحریریه سایت دیده بان ایران اعلام کرد که حسن رعیت با تودیع وثیقه آزاد شده است. همچنین گفته می شود میرکاظمی سهام و مالکیت دنیای فلز را که در اختیار مادرش بود به بیت المال بازگردانده است. نام حسن میر کاظمی به همراه چند فرد مشهور در پرونده فساد بانک سرمایه و صندوق فرهنگیان وجود دارد. 

رعیتی که ارباب بود

نیمه مردادماه سال گذشته بود که رسانه از بازداشت حسن میرکاظمی معروف به حسن رعیت با ۱۷ قلاده ببر در باغ شخصی‌اش خبر دادند و نوشتند که «باشگاه میلیونر‌ها» در «اوین» رفته‌رفته تکمیل می‌شود.

شهریور سال گذشته علی اعطا در نشست خبری روزگذشته خود به طور تلویحی به این پرسش که آیا «معاون وقت شهری و محیط زیست شهرداری تهران، با امضایی تحت عنوان «شهردار منطقه یک تهران» در تخلفات حسن رعیت شریک بوده درحالی که او سمت معاونت شهرداری را بر عهده داشته است؟» پاسخ مثبت داد. او البته با گفتن اینکه «از جزئیات این تخلف با خبر نیست» وعده داد: «تخلف این معاون شهرداری در جلسه بعدی شورای شهر مورد بحث اعضا قرار خواهد گرفت.»

این تخلف در سال ۹۴ رخ داده است و مربوط به دوره مدیریت شهردار اسبق تهران، «محمدباقر قالیباف» است. باغی ۳ هزار متری با همکاری معاونت وقت خدمات شهری و شهرداری منطقه یک تهران، به رعیت واگذار شده بود و او بدون داشتن هیچ‌گونه مجوزی، اقدام به ساخت یک برج کرده بود. ساخت و سازی که در نهایت منجربه تخریب باغ ۳ هزار متری شده است. به گزارش «اقتصاد آنلاین» این ملک، پیش از واگذاری، متعلق به «وزارت اطلاعات» بوده است.

احتمال دستگیری حسن رعیت هنگامی افزایش پیدا کرد که ابراهیم رئیسی، رییس قوه قضاییه گفت: «پرونده دستیار دیگر بابک زنجانی در قوه‌قضائیه در حال رسیدگی است که نتیجه آن توسط سخنگوی قوه‌قضائیه اطلاع‌رسانی می‌شود.» سرانجام غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه ایران روز ۲۲ مردادماه بازداشت حسن رعیت را تأیید کرد. اسماعیلی در مورد علت بازداشت رعیت گفت: « قبل از اثبات مجرمیت اسم نیاورید. با رعایت معذوریت اصل بازداشت را تأیید می‌کنم و درباره عناوین اتهامی به لحاظ اینکه پرونده در مرحله اولیه است باید در رسیدگی‌های بعدی اعلام شود.» اما گفته می‌شود بازداشت او به «فساد و تخلف مالی» متهم شده است.

رسانه ها نوشتند که محل بازداشت این فرد باغ‌وحشی مجلل در جاده کرج که به «بهشت گمشده» مشهور است و پاتوقی پر رفت وآمد بود. انتشار تصاویری از «رعیت» دوشادوش برخی از مداحان نام‌دار، از ارتباط آشکار او با آن‌ها پرده برداری کرد. ویدیویی از او در یک باشگاه ورزشی، درحال تمرین کنار مداح مشهور، «محمود کریمی» منتشر شد که واکنش‌های‌  کاربران فضای مجازی را برانگیخت.

unnamed

پیش از بازداشت حسن میرکاظمی، خبرگزاری‌ها، از بازداشت «حسین شیرازی منش»، دستیار ارشد زنجانی خبر داده بودند.

حسن رعیت از چهره‌های پر حاشیه رخدادهای سال ۸۸ نیز بود. انتشار تصویری از او درحالی که پشت موتورسیکلت نشسته و اسحله‌ای به کمر داشت، خبرساز شد و افکار عمومی را با طرح این سوال روبرو کرد که شخص حقیقی، به چه دلیل در بحبوحه‌ اعتراضات مردمی و در خیابان، اسلحه حمل می‌کند؟

شراکت‌های مشکوک

روزنامه شرق پیش از این در مورد آشنایی سعید مرتضوی و بابک زنجانی، به نقل از مرتضوی نوشته بود: «من اصلا ایشان(بابک زنجانی) را نمی‌شناختم و شرکتش را هم نمی‌شناختم. یکی از دوستان به نام آقای کاظمی (حسن رعیت) که نیروی ارزشی بسیار مورد اعتمادی است که با ایشان دوست است تماس گرفت و ایشان را معرفی کرد.»

 در نامه علیرضا زاکانی به ابراهیم رئیسی آمده که او «ارتباط وثیق» با اکبر طبری داشته و با اعمال نفوذ طبری پرونده بدهی ۱۵۰۰ میلیارد تومانی او به بانک صادرات گلستان به نفع میرکاظمی مختومه اعلام شده است.

باغ وحشی در بهشت

از دیگر جنجال‌های مربوط به حسن رعیت، «باغ وحش فوق لوکس» او در کوچه‌ای در جاده قدیم کرج بود. خبرنگار «شهروند» با مراجعه به مکان این باغ، باتوجه به اینکه اجازه ورود به داخل باغ را نداشته، در گزارشی مفصل به حاشیه‌های باغ وحش رعیت پرداخته است. بعدها، تصاویری از داخل این باغ وحش و حیوانات آن در توییتر منتشر شد.

از کسانی که رعیت به نحوی با آن‌ها در ارتباط بوده، اکنون سعید مرتضوی و بابک زنجانی در زندان هستند. وضعیت پرونده «حسین شیرازی منش» نیز نامعلوم است./ دیده بان ایران

 

 
منبع: دیده بان ایران

 

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر