کد خبر: 93638
A

نماینده مجلس: شرط همسربودن در بومی‌گزینی برای آزمون‌های استخدامی لحاظ شود

عضو مجمع آذربایجان شرقی در مجلس، با بیان‌ اینکه عدم‌ لحاظ شرط همسربودن در بومی‌گزینی برای آزمون‌های فراگیر استخدامی مشکلاتی را ایجاد کرده است از پیگیری این موضوع جهت اعمال اصلاحیه در آزمون آموزش و پرورش خبر داد.

نماینده مجلس: شرط همسربودن در بومی‌گزینی برای آزمون‌های استخدامی لحاظ شود

به گزارش دیده بان ایران؛ مهدی اسماعیلی در مورد حذف شرط همسر بودن از بومی‌گزینی در آزمون استخدامی فراگیر دستگاه‌های اجرایی که مشکلاتی را برای تعداد زیادی از افراد به ویژه در مناطق مختلف آذربایجان شرقی ایجاد کرده است، گفت: در این مورد نفس عمل خوب است، چرا که ما بین معلمان رشته‌های مختلف برای فعالیت در اقصی نقاط کشور توازن ایجاد می‌کنیم و مانع از این می‌شویم که در برخی نقاط با انباشت نیرو مواجه شویم، در حالیکه برخی مناطق با کمبود نیروی معلم مواجه هستند، بنابراین راه حل رفع این مشکل بومی‌گزینی است.

اعمال بومی‌گزینی در آزمون‌های استخدامی دارای نواقصی است

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به اینکه بار اول بوده که این روش اعمال می‌شود و اجرای هر برنامه برای اولین بار هم ممکن است با نواقصی همراه شود، بنابراین اجرای این برنامه نیز نمی‌تواند خالی از اشکال باشد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، تصریح کرد: در این برنامه آمده است که بومی‌گزینی شامل افرادی می‌شود که یا حداقل سابقه 10 سال سکونت در آن منطقه را داشته باشند یا در آنجا متولد شده باشند و به این نکته توجه نشده است که برخی افراد بعد از ازدواج در محل زندگی همسر خود ساکن شده‌اند و ممکن است سکونتشان در آن منطقه به  10 سال نرسد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: بنده در صحبت‌هایی که با مسئولان آموزش و پرورش داشتم، این مشکل را مطرح کردم و آنها نیز پذیرفتند که این یکی از نقایص این نوع برنامه‌ریزی است.

عضو مجمع آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: ما خواستار این شدیم که به سرعت به این موضوع رسیدگی شود و یک اصلاحیه به این بند زده شده و یک تدبیر خاصی اندیشیده شود، بنابراین این موضوع را تا حصول نتیجه به طور جدی پیگیری خواهم کرد. 

منبع: خانه ملت

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر