کد خبر: 9377
A

شوخی یک نماینده با لاریجانی: دکتر! به سبک باهنری رفتی‌ها/ پروژه‌های‌عمرانی تخت‌جمشید می‌شوند/ حواشی صحن

نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز به حذف بندی از برنامه ششم توسعه رای دادند که به گفته نماینده مردم ارومیه در آرای انتخاباتی آنها تاثیر منفی داشت.

شوخی یک نماینده با لاریجانی: دکتر! به سبک باهنری رفتی‌ها/ پروژه‌های‌عمرانی تخت‌جمشید می‌شوند/ حواشی صحن

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران به نقل از خبرآنلاین، در جلسه علنی امروز مجلس، نمایندگان به ادامه بررسی گزارش کمیسیون تلفیق درباره لایحه برنامه ششم توسعه مشغول شدند. در جریان بررسی ماده7 این گزارش، نادر قاضی پور پیشنهاد حذف بند 5 این ماده را داد. او در توضیح پیشنهادش، به دغدغه های انتخاباتی نمایندگان اشاره کرد.

قاضی پور خطاب به همکارانش گفت: این بند یقینا در انتخابات برای شما تبدیل به یک معضل می شود. شما بعد از انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات مجلس دارید و این ماجرا برای همه شما مشکل ایجاد می کند.

وی با بیان اینکه به دولت اجازه می دهیم بدون اجازه مجلس پروژه های نیمه تمام را بفروشد یا تغییر کاربری دهد، اظهار کرد: طرح های پولدار در شهرهای بزرگ به فروش خواهد رفت اما در شهرهای کوچک قریب به اتفاق اینها آثار تخت جمشید خواهد شد یعنی تعطیل خواهد شد. همکاران عزیز اجازه ندهید با دست خودتان علیه خودتان کاری شود. این طرح ها باید به قوت خود باقی بماند.

نماینده مردم ارومیه اظهار کرد: الحمد الله با مدیریت رهبری و دولت تدبیر وضع اقتصادی مملکت بهتر می شود. نفت به فروش می رسد. پول های بلوکه شده مملکت آزاد می شود. مملکت در حالت رونق اقتصادی قرار می گیرد و به این ترتیب این طرح ها به اتمام می رسد. این طرح ها مطالعه شده بودند و برخی از آنها 70درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

قاضی پور بیان کرد: به حذف بند رای بدهید تا با مشکل جدی در حوزه انتخابیه تان مواجه نشوید. مخالفان با حذف این بند بدانند که اسامی آنها باقی می ماند و روزی که قرار است انتخابات مجلس برگزار شود رقیبان آنها خواهند گفت شما باعث شدید این طرح ها تعطیل شوند.

گفتنی است در متن بند 5 ماده 7 آمده است« به دولت اجازه داده می‌شود با بازنگری و غربالگری طرحهای تملک دارایی‌های سرمایه‌ای موجود، طرحهایی را که شرایط مذکور در ماده (23) قانون «الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (2)» را ندارند، متوقف و حداکثر تا پایان سال سوم برنامه تعیین تکلیف نماید.»

تبصره- دولت مکلف است فهرست طرحهای موضوع این بند را در لوایح بودجه سنواتی به مجلس ارائه نماید.

در پایان، پیشنهاد حذف بند 5 از ماده 7 که پیشنهاد قاضی پور بود رای آورد.

در ادامه جلسه، لاریجانی به رفع ابهام از بند 7 ماده 7 گزارش کمیسیون تلفیق درباره لایحه برنامه ششم توسعه اقدام کرد. در آن بند مشخص نبود که «مجازات مربوط» به چه مجازاتی اشاره دارد. رئیس مجلس از کمیسیون خواست تا موضوع را روشن کند اما موضوع برای اعضای هیات رئیسه کمیسیون هم چندان روشن نبود. تا اینکه حسن سلیمانی، نماینده کنگاور منظور از مجازات مربوط را روشن کرد و بدون صحبت موافق و مخالف لاریجانی برای رفع ابهام رای گیری کرد. پس از آن برای بند دیگری میکروفون علی ادیانی راد، نماینده قائمشهر روشن شد. ادیانی سخنش را با شوخی و کنایه به لاریجانی شروع کرد: آقای دکتر به سبک باهنری رفتی ها!

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر