کد خبر: 93802
A

قالیباف می‌توانست یک بشکه نفت بفروشد؟

سیدحسین نقوی حسینی یکی از این اصولگرایان است که دیگر نمی‌خواهد مانند گذشته باشد و درصدد جبران آن روزهاست.

قالیباف می‌توانست یک بشکه نفت بفروشد؟

به گزارش دیده بان ایران؛ متوجه اشتباهاتشان می‌شوند اما کمی دیر! تا دیروز علیه برجام شعار می‌دادند و امروز به دولت توصیه می‌کنند که برجام را حفظ کند و... به‌راستی در اردوگاه اصولگرایی چه می‌گذرد که اعضایش پس از مدتی به اشتباهاتشان اعتراف می‌کنند و به یاران دیروز خود انتقاد می‌کنند؟ درباره تغییر و اقرار اصولگرایان چند گمانه را می‌توان مطرح کرد؛ نخست اینکه آنچه پیش از این بیان می‌کردند به آنها دیکته شده بود و خودشان اختیاری برای بیان دیدگاهشان نداشتند. گمانه دوم سست بودن اعتقاد آنها به راهی است که تاکنون طی می‌کردند و پس از خروج از قدرت فرصت تفکر یافتند. سومین احتمال را می‌توان به اجبار آنها به مخالفت با دولت و اصلاح‌طلبان دانست که پس از رهایی از این اجبار به واقعیت رسیدند و درصدد جبران گذشته برمی‌آیند. گمانه بعدی سعی در جلب اعتماد افکار عمومی است که در زمان فریاد زدن‌هایشان در مجلس علیه دولت از دست داده‌اند. سیدحسین نقوی حسینی یکی از این اصولگرایان است که دیگر نمی‌خواهد مانند گذشته باشد و درصدد جبران آن روزهاست. خودش عواقب تغییراتش را می‌داند و می‌گوید: «برخی از صحبت‌های من اینگونه تحلیل می‌کنند که نقوی‌حسینی به جبهه اصلاح‌طلب‌ها روی آورده اما من اصولگرا هستم، اعتقاد راسخ به اصول خودم دارم، شورای نگهبان مرا ردصلاحیت کرد اما در بیانیه‌ای که صادر کردم، گفتم شورای نگهبان نظارت استصوابی دارد؛ ما مطیع قانون هستیم. شاید با مکانیزم تصمیم‌گیری شورای نگهبان موافق نباشم ولی تصمیم نهایی شورای نگهبان را نظارت استصوابی می‌دانم، چهل سال است که به آن اعتقاد داریم.

مشکلات با سفرهای قالیباف حل شد؟

نقوی‌حسینی در گعده‌ای بود که بر انقلابی بودن و انقلابی‌گری تاکید داشت اما اکنون درباره یاران گذشته خودش که به مجلس رفته و خود را انقلابی می‌نامند چنین می‌گوید: «با توجه به اوصافی که در همان ابتدا در وصف مجلس یازدهم تحت عنوان «مجلس انقلابی» به‌کار برده شد، توقع و انتظارات مردم از این مجلس افزایش یافت. مردم انتظار دارند مجلس، کارهای انقلابی و طرح‌های مهم را در دستورکار خود قرار دهد. مشکلات مردم کاملا مشخص است و نیاز به بررسی ندارد. در مورد سفرهای استانی رئیس و نمایندگان مجلس هم معتقد است: «نظارت موضوع خوبی است ولی نظارت به لشکرکشی، دسته‌کشی و سفر استانی نیاز ندارد. کمیسیون‌ها و فراکسیون‌ها باید در این زمینه، مقداری فعالیت داشته باشند. با سفر استانی توقعات مردم بالا می‌رود. در این سفرهایی که قالیباف به چند استان داشته، مردم بیان می‌کنند که پس از سفر او، کدام مشکل حل شد؟ چه تصمیمی برای مشکلات گرفته شد؟ کدام‌یک از مشکلات به نتیجه رسید؟ وعده داد و رفت!»

برجام باید بماند

نقوی‌حسینی از از سال 98 موضع خود درباره برجام را تغییر داد و امروز می‌گوید: «زمانی برجام منعقد شد که آمریکا هم عضو برجام بود؛ من منتقد شدید برجام بودم اما حال شرایط برجام بسیار متفاوت‌تر از گذشته است. در آن زمان با انعقاد برجام مشکل داشتیم اما حال می‌گوییم، برجام نه‌تنها باید حفظ بشود بلکه باید آن را محکم نگه داشت. در آن زمان به‌شخصه ده‌ها برنامه تلویزیونی علیه برجام داشتم و به آن ایراد می‌گرفتم اما در این شرایط، حتی اگر کشورهای اروپایی از برجام خارج شدند، جمهوری اسلامی باید محکم برجام را نگه دارد؛ سنگری جز برجام وجود ندارد» و به یاران سابقش توصیه می‌کند: «وقتی آمریکا از برجام خارج می‌شود و علیه آن اقدام می‌کند نباید، دیگر در جبهه مخالف برجام ایستاد و با ترامپ هم‌سنگر شد. درک رویدادهای بین‌المللی با توجه به زمان و مکان باید صورت بگیرد. ایران حتی باید پای جنازه برجام بایستد و نباید از خروج برجام صحبت کند، چه برسد به خروج ازNPT .»

توئیت ذوالنور مورد تایید کیست؟

بخش قابل‌تامل اظهارات نقوی‌حسینی به انتقاداتش از ذوالنوری که رئیس کمیسیون امنیت ملی است بازمی‌گردد. او گفته است: «با مواضع ذوالنور کاری ندارم، ایشان در چهار سال دوره مجلس دهم کاندیدای ریاست کمیسیون امنیت بود، در این چهار سال یکبار به او رای ندادم و صریح هم به خودش گفتم، برای رای ندادن به ذوالنور دلایلی داشتم که اکنون آنها با رفتارهای او، نشان داده می‌شود. توئیت ذوالنور درمورد روحانی موردتایید کیست؟ جمهوری اسلامی چنین چیزی را تایید می‌کند؟ آیا بسیج این توئیت را تایید می‌کند؟ نیروهای حزب‌اللهی روشن و آگاه به شرایط مکان و زمان موضع ذوالنوری را تایید می‌کند؟ آیا سپاه توئیت ذوالنوری را تایید می‌کند؟ دولت در حال پایان است و انگیزه‌ای برای به آب و آتش زدن وجود ندارد. می‌خواهید دولت را خلع کنید که چه شود؟ اینکه دولت را قهرمان می‌کند. در این شرایط باید به دولت انگیزه داد و دولت را تشویق و تقویت کرد، نباید برای دولت مانع ایجاد کرد. باید درکی از شرایط داشت. باید دستاوردهای دولت مورد توجه قرار بگیرد و نمایندگان و تحلیلگران در رابطه با آن صحبت کنند. تلویزیون باید به این موضوعات بپردازد. حال در این شرایط دستگاه دیپلماسی را دچار چالش کنیم، چه نتیجه‌ای به دست می‌آید و چه تاثیری بر منافع ملی کشور دارد؟» و ادامه داد: «اگر رئیسی، رئیس‌جمهور بود چه کار می‌خواست انجام بدهد؟ راهکارش چه بود؟ خب این راهکار را به آقای روحانی ارائه کنند، اگر روحانی عمل نکرد بعد محاکمه‌اش کنند. آقای قالیباف شما برای اداره مملکت راهکار داری خب آن را ارائه کن، در جایگاه رئیس مجلس به دولت راهکار بدهید اگر عمل نکرد بعد به استیضاح روی آورید.» نقوی‌حسینی دامنه انتقادات خودش را فراتر گذاشت و گفته است: «اگر قالیباف رئیس‌جمهور بود، می‌توانست یک بشکه نفت بفروشد!؟ می‌توانست یک دلار جابه‌جا کند؟ آقایان اگر راهکار دارند، ارائه کنند. در انتخابات 1400 مردم به رئیس‌جمهوری رای می‌دهند که برنامه دارد؛ با شعار نمی‌توان مملکت را اداره کرد. با حرف نمی‌شود مملکت را اداره کرد.»

1400 رقابت دعوا و تهمت‌زدنی نیست

نقوی‌حسینی درباره انتخابات 1400 چنین می‌گوید: «رقابت 1400 رقابت دعوا و تهمت‌زدنی نیست باید کاندیداها برنامه داشته باشند. اینکه بگویند «تو دزدی کردی» و دعوا کنند و از مردم توقع رای داشته باشند، خیر این خبرها نیست. در این شرایط باید شاهد وحدت قوا و حمایت قاطع و تلاش شبانه‌روزی هر سه قوه باشیم. اگر سه قوه دست به دست هم بدهند، دوش به دوش هم کار کنند و با هم کنار بیایند، شاید بتوانند مردم را حفظ کنند. روزگار دعوا، تنش و استیضاح نیست. تنش مجلس با دولت دودش به چشم مردم می‌رود. از تریبون مجلس اعلام هم کردم که به روحانی رای ندادم اما باید شرایط را درک کرد. نباید چشم بر واقعیت‌ها بست. رهنمودهای رهبری را باید سرلوحه قرار دهیم ایشان اعتقاد راسخ به ادامه کار دولت و همکاری سه قوه و حمایت هر دو قوه از دولت دارند.»

منبع: آرمان

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر