کد خبر: 93812
A

قاسم میرزایی نیکو: مجلس یازدهم نماینده مردم نیست چون به آن رای نداده اند/ مجلس یازدهم کاری را پیش نخواهد بُرد

فعال سیاسی اصلاح طلب: مجلس یازدهم توانایی انجام کاری را ندارد، هر اندازه هم مجلس انقلابی باشد بعید می‌دانم که کار شاق و بزرگی را انجام دهد، البته مطئنم که مجلس یازدهم کاری را پیش نخواهد بُرد.

قاسم میرزایی نیکو:  مجلس یازدهم نماینده مردم نیست چون به آن رای نداده اند/ مجلس یازدهم کاری را پیش نخواهد بُرد

به گزارش دیده بان ایران؛ «قاسم میرزایی نیکو»، نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس دهم، در ارزیابی عملکرد مجلس یازدهم گفت: به صورت کلی در مواردی که مربوط به زندگی مردم، اقشار آسیب‌پذیر و یا مواردی که کشور با آن درگیر است مثل روابط خارجی، مسائل فروش نفت و یا بحث انرژی، مسائل ارز و مشکلات ارزی، مجلس مصوبه ویژه‌ای ندارد. البته جلسات متعددی را تشکیل دادند، وزرا آمدند، صحبت کردند و کمیسیون‌ها تشکیل شده، در کمیسیون‌ها در مورد قضایای مختلف بحث شده و پورابراهیمی هم مدام مصاحبه می‌کند و می‌گوید این کار یا آن کار در حال انجام است، اما ثمره‌ای ندارد.

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر جلسه سران قوا تشکیل می‌شود برخی از روسای کمیسیون‌ها مثل کمیسیون برنامه و بودجه، اقتصاد و امنیت ملی حضور پیدا می‌کنند، همه اختیارات را هم به جلسه سران قوا دادند اما نمی‌توانند به جمع‌بندی برسد و یا مسائل را جلو ببرند. در مورد علت اینکه کارها پیش نمی‌روند و سران قوا به نتیجه مطلوب نمی‌رسند، پزشکیان حرف خوبی زده و گفته اینها اصلا‌ تصمیم‌گیر نیستند، همه چیز دست یک دولت پنهان است، روحانی هم بیاید و بگوید که آن دولت پنهان چه کسی است.

میرزایی نیکو ادامه داد: در یک شهرستان کوچک که یک فرماندار دارد، امام جمعه، فرماندار، دادستان، نماینده و سایر نهادها هر کدام حکم مختص به خود را دارند و نقشی را ایفا می‌کنند که ای کاش اینها مدیریت می‌شدند و یک نفر حرف آخر را می‌زد. اصل قضیه این بوده که فرماندار نماینده اجرایی یک شهرستان باشد اما در عمل به این صورت نیست و فرماندار هیچ اختیاری ندارد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس دهم با اشاره به حرکت پروپاگاندای قوه مقننه و عواقب آن برای جلسه سران قوا تصریح کرد: در سطح کل کشور هم وضع به همین منوال است. به عنوان مثال به دلیل نرفتن روحانی به جلسات سران قوا بحث‌های بسیاری صورت گرفت و در نهایت رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس جمهوری اسلامی، خطاب به رئیس جمهور گفت که شما هزار بار باید اعدام شوید! این قبیل موارد نشان می‌دهند که کاری در مجلس پیش نمی‌رود و مجلس نمی‌تواند، قانون صریح و بالفوری را تصویب کند لذا در این 6 ماه شق‌القمری از مجلس ندیدیم.

میرزایی نیکو در خصوص اینکه شعار مجلس انقلابی، توقع مردم از این مجلس را افزایش داد، خاطرنشان کرد: مردم به نمایندگان مجلس یازدهم رأی ندادند، درصدی به آنها رأی دادند. در حال حاضر دست نمایندگان خالی است به عنوان مثال نماینده در حوزه انتخابیه قول انجام کاری را می‌دهد، فرضاً طرحی را در این راستا ارائه می‌دهد و آن طرح هم تصویب می‌شود، اما منابع مالی کجاست؟! هزینه مالی آن از کجا می‌خواهد تامین شود؟! ارز از کجا وارد شود؟! نفت چگونه به فروش برسد؟!

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس دهم شورای اسلامی  در پایان یادآور شد: بنابراین تا این موارد حل نشود، هر اندازه هم مجلس انقلابی باشد بعید می‌دانم که کار شاق و بزرگی را انجام دهد، البته مطئنم که مجلس یازدهم کاری را پیش نخواهد بُرد. 

منبع: برنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر