کد خبر: 93898
A

رامین مهمان‌پرست: ترامپ در مناظره آخر موفق‌تر ظاهر شد

سخنگوی اسبق وزارت خارجه درباره روند انتخابات آمریکا تا این لحظه گفت: «سابقه رقابت‌های ریاست‌جمهوری آمریکا نشان می‌دهد که باید تا لحظات آخر منتظر ماند زیرا همیشه این احتمال وجود داشته است که لحظه‌های پایانی یک شوک غیرمنتظره پدید آید و همه پیش‌بینی‌ها را تغییر دهد.

رامین مهمان‌پرست: ترامپ در مناظره آخر موفق‌تر ظاهر شد

به گزارش دیده بان ایران، رامین‌ مهمان‌پرست سخنگوی اسبق وزارت خارجه درباره روند انتخابات آمریکا تا این لحظه گفت: «سابقه رقابت‌های ریاست‌جمهوری آمریکا نشان می‌دهد که باید تا لحظات آخر منتظر ماند زیرا همیشه این احتمال وجود داشته است که لحظه‌های پایانی یک شوک غیرمنتظره پدید آید و همه پیش‌بینی‌ها را تغییر دهد. از سوی دیگر آراء الکترال نقش مهمی در انتخاب هریک از نامزدها دارند. نظام انتخاباتی آمریکا دارای پیچیدگی‌های خاصی است و برای مثال این امکان وجود دارد که یکی از نامزدها در 10 یا حتی 15 ایالت آراء بیشتری داشته باشد اما نامزد دیگر در یک یا دو ایالت با درصد بسیار اندکی پیروز شود اما به دلیل اهمیت بیشتز آن ایالت امتیاز بیشتری به دست آورد. یعنی مجموع آراء می‌تواند همیشه برنده را تعیین نکند و آراء بالا به همراه آراء الکترال است که تعیین‌کننده می‌شوند».

او ادامه داد: «اکنون نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد آقای بایدن پیروز انتخابات خواهد شد هرچند در مناظره آخر آقای ترامپ موفق‌تر بود و فاصله‌اش را با بایدن کم کرد اما همه این‌ها در حالی است که دموکرات‌ها از دوره‌های قبل یک اشتباه را مدام تکرار می‌کنند و آن دل‌بستن به ایالت‌هایی است که همیشه به طور سنتی به دموکرات‌ها رأی می‌دهند».

 

منبع: نامه نیوز

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر