کد خبر: 93926
A
دیده بان ایران:

سایت مشرق نیوز: با تحریم کنندگان انتخابات باید برخورد شود/ مشروعیت نظام ربطی با میزان مشارکت مردم ندارد

سایت معلوم الحال مشرق نیوز ادعا کرده است که با کسانی که از تحریم خاموش انتخابات حرف میزنند باید برخورد شود.

سایت مشرق نیوز: با تحریم کنندگان انتخابات باید برخورد شود/ مشروعیت نظام ربطی با میزان مشارکت مردم ندارد

به گزارش دیده بان ایران؛ سایت امنیتی مشرق نیوز در گزارش امروزش درباره گفت و گوی جواد امام نوشت:

جواد امام، از فعالان اصلاح طلب در بخشی از یک مصاحبه که اعتمادآنلاین آنرا بازنشر داد، پیرامون انتخابات سال ۱۴۰۰ گفته است:  اصل بر مشارکت در انتخابات است و به هیچ وجه تردیدی در آن نداریم و همه اتفاق نظر داریم، اما نکته اساسی تهیه برنامه و انتخاب کاندیدای اصلاح‌طلب متناسب با این برنامه‌ای است که تدوین می‌شود.

او در عین حال اظهار می کند: این طور نیست که ما با هر نوع محدودیتی مواجه شویم و باز هم تصمیم بر مشارکت ۱۰۰ درصدی بگیریم، حتی بدون کاندیدا، اصلاً این طور نیست اما اصل مشارکت بر ما فرض است و شرکت در انتخابات را برای خود فرصت می‌دانیم! 

*این از مظلومیت نظام مقدس جمهوری اسلامی است که حتی یک عنصر دسته چندم اصلاحات نیز به خود اجازه می دهد اینطور علنی از "تحریم خاموش انتخابات" سخن بگوید و عملا کسی معترض او نشود!

و این نیست مگر به دلیل عدم روشنگری لازم از سوی خواص که اگر وجود می داشت؛ امثال آقای امام به دلیل این اظهارات در جایگاه ملامت و سرزنش قرار می گرفتند و به خود جرأت این تهدیدات علنی را نمی دانند.

دقت شود که حاقّ اظهارات امام را بایستی در آنجا جست که در کنار تأکید بر اصل مشارکت اما از این می گوید که "این طور نیست که ما با هر نوع محدودیتی مواجه شویم و باز هم تصمیم بر مشارکت ۱۰۰ درصدی بگیریم"!

این رفتار که در راستای منویات موسوی خوئینی ها مبنی بر تحریم انتخابات ۱۴۰۰ صورت گرفته به معنی تکرار اقدام شریرانه چپ ها در انتخابات مجلس یازدهم مبنی بر تحریم خاموش انتخابات است.

به این قرار که چپها همانطور که امام گفته است ژست تأکید بر حضور می گیرند اما کاندیداهایی که بی صلاحیتی آنها محرز است را به شورای نگهبان معرفی می کنند و پس از رد صلاحیت بدیهی این افراد؛ از سوی ستاد اصلاحات اعلام خواهد شد که چپ ها دیگر در انتخابات شرکت نمی کنند و لیست هم نخواهند داد!

این اقدام که ما از آن با عنوان تحریم خاموش انتخابات یاد می کنیم با هدف کاهش مشارکت صورت می گیرد تا بدین وسیله القا شود که نظام جمهوری اسلامی فاقد مشروعیت است.

این در حالی است که اگرچه میزان مشارکت بالا در انتخابات یک امتیاز مثبت است اما مشروعیت نظام به رعایت مُرّ قانون در انتخابات است نه به میزان مشارکت.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر