کد خبر: 94093
A

95 درصد پیشنهادات نمایندگان در صحن علنی مجلس رأی نمی‌آورد/ نباید در صحن علنی موضوع فرعی و غیرتخصصی مطرح شود

نماینده کرمان در مجلس با بیان اینکه 95 درصد پیشنهادات نمایندگان در صحن علنی رأی نمی‌آ‌ورد، گفت: میلیاردها تومان نظام برای مجلس هزینه می‌کند، اما گاهی اوقات طرح موضوعات فرعی و غیرتخصصی مسیر بررسی‌های لوایح و طرح‌ها را در مجلس تغییر می‌دهد.

95 درصد پیشنهادات نمایندگان در صحن علنی مجلس رأی نمی‌آورد/  نباید در صحن علنی موضوع فرعی و غیرتخصصی مطرح شود

به گزارش دیده بان ایران؛ محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی امروز (چهارشنبه 7 آبان) در جلسه علنی و در جریان بررسی گزارش کمیسیون آئین‌نامه داخلی در مورد طرح اصلاح موادی از آئین‌نامه داخلی مجلس به عنوان نماینده موافق با این طرح اظهار داشت: بایستی به نحوی مصوبات مجلس تغییر پیدا کند که خروجی آن نشان‌دهنده کارآمدی مجلس باشد، این در حالی است که وضعیت فعلی اشکال اساسی دارد.

وی با بیان اینکه نباید حقی از نماینده مجلس تضییع شود ولی این را هم باید بدانیم که کمیسیون آئین‌نامه داخلی مجلس حقی را از فردی سلب نکرده است افزود: براساس اصلاح آئین‌نامه داخلی مجلس، ارائه پیشنهاد و اظهارنظر نمایندگان امکان‌پذیر است و اگر قرار است پیشنهادی در حوزه تخصصی بیان شود، نماینده مجلس می‌تواند آن را در کمیسیون تخصصی بیان کند مانند کمیسیون بهداشت و کمیسیون کشاورزی.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: باید نماینده مجلس پیشنهاد خود را در کمیسیونی که ادبیات تخصصی دارند اظهارنظرشان را بیان کند. 

وی خاطرنشان کرد: نباید در صحن علنی مجلس، برخی نمایندگان اظهارنظرات خود را هنگام بررسی موضوعی حساس در صحن به نحوی بیان کنند که کل مسیر و جریان بررسی موضوع تغییر پیدا کند. 

پورابراهیمی گفت: نباید در صحن علنی موضوعی فرعی و غیرتخصصی مطرح شده و موضوع بیان شود.

وی گفت: 95 درصد پیشنهادات مطرح شده در صحن علنی رأی نیاورده و وقت مجلس را گرفته است و عملاً خروجی هم نداشته است، در حالی که هر یک دقیقه آن میلیاردها تومان برای نظام هزینه دارد. 

منبع: فارس

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر