کد خبر: 94178
A

ابهام در مرگ مشکوک قاضی منصوری/ فیلم خودکشی قاضی منصوری کجاست؟

مردادماه امسال علی القاصی مهر دادستان تهران گفته بود: «پزشکی قانونی ایران در حال بررسی علت فوت مرحوم منصوری است اما دادگستری رومانی اعلام کرد که وی دست به خودکشی زده است.»

ابهام در مرگ مشکوک قاضی منصوری/ فیلم خودکشی قاضی منصوری کجاست؟

به گزارش دیده بان ایران؛ برادر قاضی منصوری که پرونده اش در ماجرای پرونده اکبر طبری پور جنجالی شد، از رئیس دستگاه قضا درخواست کرده تا به موضوع مرگ مشکوک برادرش رسیدگی شود. برادر این قاضی گفته است که «هیچ گونه فیلمی که نشانگر خودکشی قاضی منصوری در هتل دوک رومانی باشد، به ایران ارسال نشده است.» 

این درحالی است که مردادماه امسال علی القاصی مهر دادستان تهران گفته بود: «پزشکی قانونی ایران در حال بررسی علت فوت مرحوم منصوری است اما دادگستری رومانی اعلام کرد که وی دست به خودکشی زده است.»

وی در پاسخ به این سوال که فیلم‌های مدنظر شما توسط مقامات رومانی به ایران ارسال شده است یا خیر تاکید می‌کرد: «بله ارسال شده است و خودشان به صورت مکتوب هم اعلام کرده‌اند که این حادثه بر اثر خودکشی بوده است.»

اما برادر غلامرضا درباره ادعای ارسال این فیلم ها به خبرگزاری ایلنا گفته: «از نظر خانواده مهمترین مبحثی که باید بررسی شود، طرق ارتباطی برادرم با خانواده است،؛ بنابراین، از رییس محترم قوه قضاییه تقاضا داریم که دستور بررسی آن صادر شود.برادر قاضی منصوری گفت: از آنجایی که قاضی منصوری به صورت تصویری و‌ مکرر از محل اقامتشان در سفارت جمهوری اسلامی ایران در رومانی با بستگان صحبت می‌کردند و محل اقامت که حاکی از حضور در سفارت بود را نشان می‌دادند؛ به نظر می‌رسد سفارت جمهوری اسلامی ایران در رومانی اطلاعات کامل دو شبانه روز حضور قاضی منصوری در محل اقامتگاه را داشته باشد، ولی متأسفانه این اطلاعات را به قوه قضاییه ارائه نکرده است. بهتر است قوه قضاییه فیلم دوربین‌های مداربسته را بگیرد تا بخشی از واقعیت روشن شود.»

منظور خانواده قاضی منصوری این است که او از طریق امکاناتی که سفارت ایران در اختیارش قرارداده با خانواده در تماس بوده و لذا خواهان این هستند که از این مسیر فیلم‌های دوربین‌های مداربسته تحویل گرفته شود. 

اما نکته جالب اینجاست که چرا قوه قضائیه اعلام می کند فیلم دوربین مداربسته به ایران ارسال شده، اما خانواده می گوید ارسال نشده است؟ برای روشن شدن حقیقت چرا این فیلم در رسانه ها منتشر نمیشود؟ در موارد مشابه در جهان برای اقناع افکارعمومی هم که شده این فیلم ها در رسانه ها نمایش داده میشود. اما امروز نه تنها شاهد این هستیم که در این مساله به مردم هیچ توضیحی داده نمیشود، بلکه خانواده هم حتی از دیدن فیلمی که مسئولان قضایی می گویند وجود دارد، محروم هستند.

از سوی دیگر با ابراز تاسف باید گفت هیچ رسانه ای هم به دنبال موضوع مرگ مشکوک این قاضی در خارج از ایران نیست. به عبارت روشنتر مانند همه موارد دیگر از این دست افکارعمومی ظاهرا به خاطر رفتارهای گذشته قاضی منصوری رای خود را پیش از برگزاری دادگاه برای او هم صادر کرده است و برایش اهمیتی ندارد که او چگونه از دنیا رفت.

اما همانطور که می دانیم روش های حذفی یکی از مهمترین روش های بسته شدن پرونده های خاص است. به عنوان مثال با ترور حمیدرضا حاجیان (وکیل دادگستری) در پارکینگ دفترکارش در نیاوران تهران، پرونده فرار حاج اکبر یقینی که از متهمان فراری بانک سرمایه است ختم به خیر شد و دیگر هیچ کس به دنبال سرنوشت او نیست. تاکنون نه از قاتلان حاجیان اطلاعی در دست است و نه از متهم فراری بانک سرمایه که به گفته شرکایش، در کار دور زدن تحریم ها بود و از طریق عده ای کارتن خواب صدها میلیارد تومان به عنوان وام از بانک سرمایه دریافت کرده بود. 

لذا با توجه به اهمیت پرونده و اهمیت شخص قاضی منصوری پیگیری آن از سوی رسانه ها (فارغ از اینکه او در خدمت کدام جناح و علیه کدام رسانه ها بود) مهم به نظر می رسد. جالب‌تر اینکه نهادهای بین‌المللی نیز نسبت به سرنوشت او چندان اهمیتی قائل نیستند چراکه در مورد او داوری خود را از پیش انجام داده‌اند.

منبع: امتداد

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر