کد خبر: 94242
A

فاطمه راکعی: زنان خود را مهیای کاندیداتوری در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری کنند

فاطمه راکعی گفت: زنانی که می‌دانند کشش لازم و توانایی کافی برای حضور در این سطح از کنش سیاسی را دارند،‌ باید دست به کار شوند و خود را مهیای کاندیداتوری در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری کنند.

فاطمه راکعی: زنان خود را مهیای کاندیداتوری در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری کنند

به گزارش دیده بان ایران؛  «زنان می‌توانند در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کنند.» این خبری بود که قریب به یک ماه پیش از سوی عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان اعلام شد. اما همانطور که پیش‌بینی می‌شد نه از طرف اهالی سیاست و نه حتی از جانب زنانی که به نوعی در عرصه سیاسی و مدیریتی مشغول هستند، جدی گرفته نشد.

 

فاطمه راکعی، دبیر کل جمعیت زنان نواندیش، در این‌باره اظهار داشت: این روزها سالروز درگذشت اعظم طالقانی، زنی است که به طور مُجدانه‌ای تلاش کرد تا مسئولان نظام را به این نتیجه برساند که زنان هم مثل مردان حق شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری را دارند. البته چندی پیش سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرد زنان هم می‌توانند برای حضور در رقابتِ انتخاباتی ۱۴۰۰ ثبت‌نام کنند. دلیل چنین اظهارنظری هر چه باشد، بازهم چراغ سبز خوبی برای زنان است تا در این زمینه هم فعالیت کنند.

 

فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه سخنانش گفت: در واقع زنانی که می‌دانند کشش لازم و توانایی کافی برای حضور در این سطح از کنش سیاسی را دارند،‌ باید دست به کار شوند و خود را مهیای کاندیداتوری در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری کنند. البته ممکن است تعدادی از زنان مشمول رجل سیاسی باشند، اما از شایستگی لازم برای شرکت در اتفاق مهمی چون انتخابات ریاست‌جمهوری برخوردار نباشند. اما حتما می‌توان از زنانی یاد کرد که شایستگی‌شان به حدی است که نسبت به خیلی از مردانی که فرصت کاندیداتوری داشتند، اصلح‌تر و شایسته‌تر هستند.

 

نماینده ادوار مجلی شورای اسلامی در ادامه افزود: در واقع با نگاهی به زنانی که در سطح معاونت رئیس‌جمهوری، رئیس ارگان‌های مهم و حتی کسانی که در نقش دبیر کلی احزاب حضور فعالانه دارند، می‌توان گفت جامعه زنان از آمادگی لازم برای جلب رای مردم در جهت رئیس دولت شدن برخوردار است. البته با این شرط که سیستم زنان را در حد ثبت‌نام جدی نگیرد و در هنگام تعیین صلاحیت، فقط شاخص‌های لازم برای شرکت در این عرصه را لحاظ نکنند. نباید اینطور باشد که «زن» بودن موجب شود، حتی پرونده‌شان هم بررسی نشود.

 

فاطمه راکعی در  پایان گفت: حضور زنان در جایگاه کاندیداتوری ریاست‌جمهوری می‌تواند شور زیادی در فضای انتخاباتی به وجود بیاورد.

منبع: اعتمادآنلاین

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر