کد خبر: 94458
A
دیده بان ایران:

سایت رجانیوز: احمدی نژاد در حال رسیدن به نقاط خطرناکی است

سایت رجانیوز، حامی سفت و سخت سال های نه چندان دور رئیس دولت دهم درباره او نوشت: محمود احمدی‌نژاد مدت‌هاست سعی دارد تا با اقدامات عجیب و غریب خود را در صدر اخبار نگه دارد. از مصاحبه با خبرنگار صهیونیست و نامه‌نگاری با بن‌سلمان گرفته تا توییت بازی با آنجلینا جولی درباره صلح جهانی برخی از آخرین اقداماتی است که او برای بیشتر دیده شدن انجام داده است.

سایت رجانیوز: احمدی نژاد در حال رسیدن به نقاط خطرناکی است

به گزارش دیده بان ایران؛  سایت رجانیوز، حامی سفت و سخت سال های نه چندان دور رئیس دولت دهم درباره او نوشت: محمود احمدی‌نژاد مدت‌هاست سعی دارد تا با اقدامات عجیب و غریب خود را در صدر اخبار نگه دارد. از مصاحبه با خبرنگار صهیونیست و نامه‌نگاری با بن‌سلمان گرفته تا توییت بازی با آنجلینا جولی درباره صلح جهانی برخی از آخرین اقداماتی است که او برای بیشتر دیده شدن انجام داده است.

 

اخیراً محمود احمدی‌نژاد در گفتگویی با عنوان «فروش سلاح، افتخار یا تخریب»، به رفع تحریم تسلیحاتی ایران واکنش نشان داده است. او در این ویدئو می‌گوید که فروش سلاح از سوی جمهوری اسلامی ایران بازی در زمین جنگ افروزان و مستکبران بوده و آن را تأیید کننده ادعای غربی‌ها و بیگانگان مبنی بر حمایت ایران از تروریست‌های منطقه می‌داند و می‌گوید: بهانه اصلی مستکبران برای فشار به ملت ایران این است که می گویند ایران دارد اسلحه می فرستد و در منطقه آشوب و درگیری ایجاد می کند. حالا ما بیاییم این را با افتخار اعلام کنیم که ما مجوز گرفتیم و اسلحه صادر می کنیم، این یک بهانه جدید را به دست آنها می دهد.

 

این نوع نگاه عجیب احمدی‌نژاد به مساله قدرت نظامی و توان مقاومت البته مسبوق به سابقه بوده است. مرداد ماه سال 95 بود که احمدی نژاد درباره جنگ سوریه هر دو طرف جنگ را بازیگران نقشه ایالات متحده خوانده و گفت: الان در منطقه را ببینید. دو طرف درگیری اسلحه از کجا می‌خرند؟ هر دو از نظام سلطه اسلحه خریداری می‌کنند و اصلا خود نظام سلطه این برنامه را ریخته و بالا نشسته و می‌گوید دعوا نکنید! غیر از شیطان چه کسی می‌تواند این کار را آن‌قدر قشنگ انجام دهد.

 

حالا و پس از چند سال او مجددا با همین مغالطه ادعا می‌کند که اگر ایران به کشورهای دیگر سلاح بفروشد در واقع در راستای تایید ادعاهای بیگانگان قدم برداشته است!

 

محمود احمدی‌نژاد در ادامه اظهاراتش، رسماً جمهوری اسلامی ایران را جنگ طلب و آتش افروز منطقه دانسته و گفته است: مگر غیر از این است که فروش سلاح برای جنگ است؟ ما قبلا منتقد اقدامات نظام سلطه بودیم که چرا آنها این کارها را می کنند، چرا جنگ راه می اندازند؟ منطق فروش سلاح، اختلاف و درگیری و بحران است یعنی قبل از اینکه سلاحی فروخته شود، باید یک اختلاف و درگیری و بحرانی بوجود بیاید.

 

آنطور که از گفته‌های احمدی‌نژاد بر می‌آید، از نظر او جمهوری اسلامی ایران با پشتیبانی از جبهه مقاومت و حمایت از سوریه در مقابله با تکفیری‌های مثل داعش، در حال تکمیل پازل دشمن و ایجاد ناامنی است تا بتواند سلاح‌های خود را به فروش برساند!

 

او البته در زمان ریاست جمهوری خودش نیز نشان داد که به دربار دیکتاتورهای یمن و اردن تمایل بیشتری نسبت به عراق و سوریه داشته است. مطلبی که بارها از سوی دست‌اندرکاران جبهه مقاومت در سال‌های مختلف بیان شده بود.

 

گویا رئیس جمهور سابق نمی‌داند یا نمی‌خواهد بداند که اساسا در بسیاری از این درگیری‌ها، آغازکننده جنگ و درگیری دیگرانی بوده‌اند که او سال‌هاست مشغول گفتگو با رسانه‌های آن‌هاست و در سال‌های پایانی دولتش آرزوی گفتگو با آنان را در سر داشت.

 

نکته جالب دیگر این گفتگو حضور عبدالرضا داوری در کنار محمود احمدی‌نژاد است. کسی که ابهامات فراوان مالی و اخلاقی درباره وی مطرح شده و برخی از حامیان احمدی‌نژاد سعی داشتند تا اثبات کنند که او مدت‌هاست از سوی احمدی‌نژاد طرد شده و ارتباطی با او ندارد.

 

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود در تکمیل صحبت عبدالرضا داوری مبنی بر اینکه فروش سلاح با مرام انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره) همخوانی ندارد، می‌گوید: بله. اینکه دولت به آن افتخار بکند، این بزرگترین توهین به ملت ایران است. سلاح برای چیست؟ مگر سلاح برای کشتار نیست؟ به درد کار دیگری نمی‌خورد. ملت ایران انقلاب کرد که دیگر مسابقه تسلیحاتی و کشتار و درگیری نباشد. ما انقلاب کردیم که اینها در دنیا ریشه کن بشود نه اینکه حالا خودمان بیاییم افتخار کنیم که صادرکننده سلاح به جهان شدیم. چه کسی در دنیا جز مستکبران به فروش سلاح افتخار و آن را تبلیغ می‌کند؟ غیر از آن‌ها کسی این کار را نمی‌کند.

 

این سخنان احمدی‌نژاد البته در تقابل مستقیم با منطق عقلانی و قرآنی اسلام است. علیرغم ادعای احمدی‌نژاد کاربرد سلاح در وهله اول اساسا «کشتار» نیست و بلکه «جلوگیری از کشتار» است. او هنوز نمی‌داند یا نمی‌خواهد بداند که هدف از دستورات صریح قرآن درباره افزایش قدرت نظامی که در آیه «و اعدوا لهم ما استطعتم من قوه و من رباط الخیل» نمود یافته، بازدارندگی و جلوگیری از ایجاد جنگ و درگیری از طریق ترساندن دشمنان خدا و دین خدا است. فلسفه اصلی دستور قرآن به افزایش قدرت نظامی «ترهبون به عدو الله» بوده نه کشتار و دعوت به جنگ‌افروزی!

 

به نظر می‌رسد مسیری که محمود احمدی‌نژاد برای دیده شدن و زنده ماندن در افکار عمومی انتخاب کرده است، در حال رسیدن به نقاط خطرناکی است که شاید او را برای همیشه از صحنه سیاسی و ذهنی مردم ایران پاک کرده و به تاریخ بسپارد.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر