کد خبر: 94463
A

طلایی: بهتر است ترامپ رئیس جمهور شود /آمریکا نه اصولگرایان را قبول دارد نه اصلاح طلبان را

مرتضی طلایی گفت: عده ای طوری فضاسازی کردند که اگر بایدن روی کار بیاید، مشکلات کشور حل خواهد شد و به برجام باز می گردد. درحالی که اگر ترامپ بیاید بهتر است. ترامپ با ایران دشمنی دارد و او رو بازی می کند.

طلایی: بهتر است ترامپ رئیس جمهور شود /آمریکا نه اصولگرایان را قبول دارد نه اصلاح طلبان را

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ مرتضی طلایی، فعال سیاسی اصولگرا، درباره انتخابات آمریکا و اینکه رئیس جمهور شدن کدامیک از کاندیداها به نفع ایران است، گفت: از قدیم یک ضرب المثل قدیمی وجود دارد که می گوید سگ زرد برادر شغال است. فرقی بین ترامپ و بایدن برای جمهوری اسلامی نیست و نظام کل آمریکا با انقلاب اسلامی و ملت ایران دشمنی دارد. این تصور وجود داشت که اوباما بهترین رفتار را داشته درحالی که مشخص شد که  بیشترین خباثت، دشمنی و کینه ورزی را اوباما با ایران انجام داد و بیشترین تحریم های اثرگذار را او برای کشور فراهم و اجرایی کرد.

 

وی ادامه داد: عده ای طوری فضاسازی کردند که اگر بایدن روی کار بیاید، مشکلات کشور حل خواهد شد و به برجام باز می گردد. درحالی که اگر ترامپ بیاید بهتر است. ترامپ با ایران دشمنی دارد و او رو بازی می کند. تمام خصوصیات، رفتارها و برخورد های ترامپ شناخته شده است و ایران می تواند سیاست های خود را به راحتی در برابر او اعمال کند. در صورت روی کار آمدن بایدن، کشور دچار یک تفاوت نظر در اعمال سیاست های خارجی نسبت به آمریکا می شود.

 

طلایی افزود: گره زدن سرنوشت کشور با انتخابات آمریکا یک خطای استراتژیک است و این سوال مطرح می شود که  آیا نظام آمریکا هم سرنوشت انتخابات خود را با سرنوشت انتخابات یا ملت ایران گره می زند یا کار خود را می کند؟

 

وی در پاسخ به این سوال که روی کار آمدن کدام ۲ نامزد انتخاباتی آمریکا به نفع اصولگرایان و اصلاح طلبان است، خاطر نشان کرد: هر دوی آنان با ملت و نظام ایران دشمن هستند و نه اصولگرایان و نه اصلاح طلبان را در این کشور قبول ندارند. آنها به دنبال آدم هایی می گردند که زمینه اجرای سیاست هایشان را در کشور ما فراهم کنند و نباید واجازه روی کار آمدن این آدم ها را داد. 

 

 

 

این فعال سیاسی اصولگرا بیان کرد: این فضاسازی هایی که در کشور در بین افکار عمومی به وجود آمده و جریان هایی که سرنوشت کشور و ملت را به انتخابات آمریکا گره زده‌اند و وانمود کرده در صورت پیروزی بایدن، مشکلات حل می شود؛ واقعیت ندارد. این یک دروغ محض است و فرقی بین ترامپ و بایدن در اعمال سیاست های خبیثانه شان نسبت به ملت ایران وجود نخواهد داشت.

 

همچنین طلایی در پاسخ به سوالی مبنی بر آنکه انتخابات آمریکا، تاثیری در انتخابات ریاست جمهوری ایران در ۱۴۰۰ دارد یا خیر، تصریح کرد: برای پاسخ به این سؤال باید به داخل رجوع کنیم. در فضای داخلی این گمانه زنی وجود دارد که در صورت روی کار آمدن بایدن و بازگشت او به برجام، اصلاح طلبان موقعیت بهتری دارند. اما آیا امنیت ملی و منافع ملی ایران باید به یک چنین تحلیل ها و یک چنین مسائلی گره بخورد؟

 

وی افزود: نباید متغیر سیاست های کشور را بر اساس آمدن ترامپ با بایدن تنظیم شود. این یک اشتباه استراتژیک است. زیرا سیاست خارجی کشور باید در برابر آمریکا صریح و روشن باشد. نگرش هایی که درباره جریان اصلاح طلبی و اصولگرایی وجود دارد، مانند آنکه اگر بایدن بیاید، اصلاح طلبان شانس بیشتری دارند؛ نوعی افکار عمومی است  و جریان های داخلی می خواهند از آن برای بقا در قدرت استفاده کنند. 

 

طلایی همچنین گفت: خدایی ناکرده نمی خواهم یک نسبت کلی بدهم زیرا در بین اصلاح طلبان نیز افرادی که در وفاداری آنان به انقلاب شکی وجود ندارند، هستند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر