کد خبر: 94703
A

کدخدایی: طرح تامین کالاهای اساسی به شورای نگهبان ارسال نشده است/ ایرادات طرح مالیات بر خانه‌های خالی حل می شود

سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به احتمال وارد بودن ایراد اصل ۷۵ قانون اساسی به طرح تامین کالاهای اساسی گفت: مجلسی‌ها گفته‌اند که تلاش می‌کنند این ایراد را رفع کنند.

کدخدایی: طرح تامین کالاهای اساسی به شورای نگهبان ارسال نشده است/ ایرادات  طرح مالیات بر خانه‌های خالی حل می شود

به گزارش دیده بان ایران؛ عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان، با اشاره به بررسی طرح تامین کالاهای اساسی در این شورا اظهار کرد: این طرح هنوز از سوی مجلس به منظور بررسی بیشتر به شورای نگهبان ارسال نشده است.

وی با اشاره به احتمال وارد بودن ایراد اصل ۷۵ قانون اساسی به طرح تامین کالاهای اساسی خاطر نشان کرد: مجلسی‌ها گفته‌اند که تلاش می‌کنند این ایراد را رفع کنند.

سخنگوی شورای نگهبان درباره روند بررسی طرح مالیات بر خانه‌های خالی افزود: بررسی این طرح در دستور کار شورای نگهبان قرار دارد و بحث‌های مختلفی نیز درباره آن وجود دارد بنابراین ما ایرادات خود را نسبت به طرح مذکور اعلام کرده‌ایم و دوستان مجلس نیز به برطرف سازی اشکالات پرداختند، بنده فکر می‌کنم این ایرادات حل خواهند شد چراکه این اشکالات بسیار معمول بوده و به همه مصوبات مجلس گرفته می‌شود.

وی افزود: طبیعتاً تمامی مسائل از جمله مالکیت خصوصی، قانون اساسی، حقوق مردم و ضرورت های فعلی مسکن باید در این طرح رعایت شود و امیدواریم که زودتر مشکلات این طرح حل شود.

کدخدایی تاکید کرد: طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز همچنان در دستور کار شورای نگهبان قرار دارد و تلاش می‌کنیم تا این هفته با برگزاری جلسات به نتیجه ای درباره آن برسیم.

کدخدایی با اشاره به بحث برگزاری انتخابات الکترونیک برای سال ۱۴۰۰ تصریح کرد: هنوز پیشرفت خاصی در این زمینه حاصل نشده و کارشناسان شورای نگهبان مشغول مذاکره و رایزنی با وزارت کشور هستند و گفت‌وگوها ادامه دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر