کد خبر: 94759
A

طرح سوت‌زنی هفته آینده در دستورکار کمیسیون قضایی قرار می‌گیرد/ نوروزی: برای افشاکنندگان فساد جایزه و هدیه‌ در نظر گرفته ایم

نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس با بیان اینکه طرح سوت‌زنی هفته آینده در دستورکار کمیسیون قضایی قرار می‌گیرد گفت: بر اساس این طرح 10 درصد از اموال کشف‌شده بر اثر فساد به کسی که فساد را افشا کند اهداء می‌شود.

طرح سوت‌زنی هفته آینده در دستورکار کمیسیون قضایی قرار می‌گیرد/ نوروزی:  برای افشاکنندگان فساد جایزه و هدیه‌ در نظر گرفته ایم

به گزارش دیده بان ایران؛ حجت‌الاسلام حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی، گفت: طرح سوت‌زنی هفته آینده در دستورکار کمیسیون قضایی مجلس قرار می‌گیرد.

وی افزود: بر اساس این طرح حمایت‌های اطلاعاتی، امنیتی و شغلی به طور کامل از کسانی که فساد را افشا می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند، به عمل می‌آید و برای افشاکنندگان فساد جایزه و هدیه‌ای هم در نظر گرفته شده است.

نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس اظهار داشت: بر اساس این طرح 10 درصد از اموال کشف‌شده به عنوان هدیه در اختیار کسی که فساد مالی را افشا کند قرار می‌گیرد.

نوروزی خاطرنشان کرد: همچنین در جلسه هفته آینده کمیسیون طرح قانون مهریه در دستورکار کمیسیون قرار خواهد داشت و مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

وی افزود: بر اساس این طرح کسی که محکوم به پرداخت مهریه است زندان نمی‌رود و اگر دارایی دارد، دارایی وی فروخته و مهریه از آن طریق پرداخت می‌شود که اثبات داشتن مال و اموال فرد محکوم برعهده زوجه است.

نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس در پایان گفت: همچنین بر اساس این طرح اگر فرد محکوم به پرداخت مهری مال و اموالی نداشته باشد، بخشی از حقوق وی به صورت ماهانه برای مهریه پرداخت می‌شود و این که چه مقدار از این حقوق برای مهریه پرداخت شود به تشخیص قاضی بازمی‌گردد.


منبع: فارس

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر