کد خبر: 94821
A

حجت الاسلام انصاری راد: رهبری انقلاب ضمن تمهید مقدمات برگزاری انتخابات آزاد به رئیس جمهور آینده اختیارات گسترده بدهند/ رهبری نگاه بازتری نسبت به اصلاح طلبان داشته باشند تا آنها هم در انتخابات مشارکت کنند

انصاری راد گفت: بایدن مصمم است با ایران به شکلی جدای از آنچه مد نظر ترامپ بود، تعامل کند و این فرصتی برای ایران است.

حجت الاسلام انصاری راد: رهبری انقلاب ضمن تمهید مقدمات برگزاری انتخابات آزاد به رئیس جمهور آینده اختیارات گسترده بدهند/ رهبری نگاه بازتری نسبت به اصلاح طلبان داشته باشند تا آنها هم در انتخابات مشارکت کنند

به گزارش دیده بان ایران؛ ترامپ هنوز زیربار نرفته، اما همه دنیا جو بایدن را به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده دانسته و منتظر مشاهده تاثیر سیاست‌های او هستند. ایران نیز این قاعده مستثنی نیست و بسیاری از کارشناسان باور دارند که روی کار آمدن دولت دموکرات در مسائل مختلف از جمله سیاست داخلی و حتی انتخابات آتی نقش‌آفرین خواهد بود. شاهد این مدعا موجی است که در فضای مجازی و رسانه‌ای برای حمایت و ترغیب محمدجواد ظریف به کاندیداتوری در انتخابات ۱۴۰۰ به راه افتاده است. 

بسیاری از این سیاسیون معتقدند که حضور بایدن در کاخ سفید، فرصتی است که ایران نباید از دست دهد و بهترین فرد و نیروی داخلی برای بهره‌گیری از فرصت مذکور نیز محمد جواد ظریف است. مثلا حسین انصاری راد، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگویی بر اثرگذاری پیروزی بایدن در انتخابات آمریکا به مسائل همه دنیا تاکید کرد و گفت: «سیاست بایدن و دموکرات‌ها در رابطه با اروپا، چین، روسیه و همه دنیا بسیار اثرگذار خواهد بود. درباره ایران نیز همین طور. از حوزه سیاسی که گفته می‌شد رفاقتی بین بایدن و ظریف بوده تا سایر حوزه‌ها. بالاخره او به صراحت می‌گوید که به برجام برمی گردم.»
وی در واکنش به اینکه بایدن برای بازگشت به برجام شروطی از جمله مذاکره درباره مسائل موشکی، منطقه‌ای و حقوق بشری دارد، گفت: «به نظر من برخی تحلیل‌گران مشکلات را بسیار بزرگ می‌کنند. من معتقد هستم که بایدن اگرچه تحت تاثیر سیاست‌های کلی امریکا و مشاوران خود است، مصمم است با ایران به شکل دیگری جدای از آنچه مد نظر ترامپ بود، تعامل کند. ترامپ بنای فروپاشی ایران را داشت، اما بایدن بنای همکاری و معامله با ایران دارد.»
این فعال سیاسی اصلاح طلب، ادامه داد: «این فرصتی برای ایران است تا از آن استفاده کرده و مساله دشمنی را از بین ببرد و به جای آن اختلاف بگذارد. قطعا سیاست‌های ایران در منطقه با سیاست‌های آمریکا متضاد است. من متوجه هستم که در حوزه اسرائیل، نفوذ منطقه‌ای ایران، حزب‌الله لبنان و ... اختلافات بسیاری بین ایران و آمریکا وجود دارد. آمریکا همچنین در کودتای ۲۸ مرداد نقش داشته و دولت مصدق را انداخته است و اختلافات ما ریشه تاریخی دارد. اختلافات و تضاد‌های ایران و آمریکا روشن است و کسی آن را رد نمی‌کند، اما الان بحث مصلحت ملت ایران است و تمام سیاست‌های خارجی باید با آن هماهنگ باشد. شاید برای برخی سخت باشد، اما باید عبارت «دشمنی» را به «اختلاف» تغییر داد و مسائلی مثل آتش زدن پرچم، شعار مرگ دادن و این‌ها را کنار گذاشت و به مصلحت ایران توجه کرد».
انصاری راد درباره آثار روی کار آمدن بایدن بر انتخابات ۱۴۰۰ نیز گفت: «در انتخابات آتی حتما این مساله موثر خواهد بود مخصوصا اگر مقام معظم رهبری در این جهت نگاه بازتری داشته باشند و زمینه را فراهم کنند که اصلاح طلبان علی‌رغم همه ضعف‌هایی که دارند یا داشته‌اند، در انتخابات مشارکت کنند».
وی افزود: «من آقای ظریف را شایسته ریاست جمهوری می‌دانم و امیدوارم که رهبر انقلاب ضمن تمهید مقدمات برگزاری انتخابات آزاد به رئیس جمهور در آینده اجازه دهند که اختیارات گسترده داشته و مسائل داخلی و خارجی را بدون مانع و مشکل‌تراشی‌های نیروی رادیکال و تخریب‌گر داخلی که در زمین زدن برجام هم نقشی داشت، مسائل را مدیریت کند.»

منبع: نامه نیوز

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر