کد خبر: 94845
A

انتقاد استاندار احمدی نژاد از اصلاح طلبان/ مرتضی تمدن: این تحلیل سخیف است که میگویند با آمدن بایدن باید یک دیپلمات رئیس جمهور ایران شود

استاندار اسبق تهران گفت: سیاست و خط و مشی آمریکا را رئیس جمهور تعیین نمی کند بلکه هیئت حاکمه ای که پشت سر قرار دارند مشخص می کنند. رئسای جمهور مجریان سیاست ها هستند.

انتقاد استاندار احمدی نژاد از اصلاح طلبان/ مرتضی تمدن: این تحلیل سخیف است که میگویند با آمدن بایدن باید یک دیپلمات رئیس جمهور ایران شود

به گزارش دیده بان ایران؛ مرتضی تمدن، استاندار اسبق تهران با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: کسانی که معادلات سیاسی، اقتصادی ایران را به انتخابات آمریکا گره میزنند انسان های ضعیفی در بعد تحلیل ملت ایران هستند و از ملت ایران شناختی ندارند.

وی ادامه داد: اگر کسانی که این تحلیل ها را ارائه می دهند توانایی های ایران و هوشمندی مردم ایران را می دانستند این گونه تحلیل نمی کردند. این بدترین و زشت ترین حالت است که معادلات داخلی کشور را به انتخابات آمریکا گره بزنید.

تمدن با اشاره به اینکه برخی ها می گفتند اگر ترامپ پیروز انتخابات می شد یک طیف در انتخابات ۱۴۰۰ روی کار می آمدند و حالا که بایدن پیروز شده است گروه مقابل در انتخابات ۱۴۰۰ روی کار می آید گفت: این یک تحلیل قجری، ابتدایی و عقب مانده است که از مسائل کشور ارائه می دهند. آمریکا مسائل و معادلات خاص خود را دارد. ایران هم مسائل خاص خود را دارد و این مسائل در حالی به هم ربط دارد که ما اساس کار خود را بر تعامل و یا غیر تعامل قرار بدهیم. هر کدام از این دو حالت باشد رابطه ما در آینده با حاکمان آمریکا شکل خاص خود را خواهد داشت.

وی گفت: مسئله ما مسئله آمریکا نیست. معادلات داخلی ما اتفاقات آمریکا نیست. اگر هر کدام از این دو روی کار بیایند نه در بحث تحریم ها و نه در مسائل و روابط جهانی و کشمکش های منطقه ای و جهانی اتفاق جدیدی برای ایران رخ خواهد داد.

استاندار اسبق تهران گفت: سیاست و خط و مشی آمریکا را رئیس جمهور تعیین نمی کند بلکه هیئت حاکمه ای که پشت سر قرار دارند مشخص می کنند. رئسای جمهور مجریان سیاست ها هستند.

وی ادامه داد: اینکه ما فکر کنیم با آمدن ترامپ همتراز او یک کاندیدای نظامی بگذاریم یا اگر جو بایدن آمد یک دیپلمات را در مقابل او قرار دهیم بدترین و سخیف ترین نوع برداشت و تفکر در تحلیل مسائل جهانی و مسائل منطقه ای و داخلی است. ما باید متناسب با ظرفیت ملت ایران تصمیم بگیریم. کسانی که این تحلیل ها را می کنند و کسانی که این تحلیل ها را سر هم می کنند مشخص است که از هرم قدرت مسائل ایران را تحلیل می کنند در حالی که باید به قاعده و میان ملت بیایند تا بتوانند تحلیل درستی ارائه کنند.

مرتضی تمدن طرح این سئوال که آیا دغدغه ملت ایران این است که ترامپ بیاید یا جو بایدن؟ گفت: ملت ایران مسائل و مشکلاتی دارد که متاسفانه این مدیران فعلی نمی توانند از ظرفیت هایی که در اختیار دارند استفاده کنند.

وی گفت: گرایش توده ها و بخش عظیم ملت به این است که هر حکومتی در آمریکا روی کار بیاید برنامه شما برای برون رفت از این مشکلات چیست؟ باید به این سئوال جواب بدهیم.

استاندار اسبق تهران با اشاره به امکان بازگشت آمریکا به برجام گفت: آمریکا به برجام برگردد یا برنگردد برجام بدون تردید یک قراردادی است که به ضرر ملت ایران است. در این قرارداد نانوشته های زیاد است و پیوست ها و ضمائم آن را کسی ندیده و بده و بستان هایی شده که ملت از آن بی اطلاع هستند. ملت ایران قراردادی را به نفع منافع خود می دانند که در آن شفافیت باشد و استقلال و منافع ملی را حفظ کند.

تمدن گفت: بهترین آزمایش در زمان ترامپ اتفاق افتاد که به راحتی از برجام خارج شد و هیچ کاری نتوانستیم انجام بدهیم و دستمان به هیچ جایی بند نبود و معلوم شد که هیچ ضمانت و تعهدی پشت این قرار داد وجود نداشت.

وی گفت: کسانی که رفتند برجام را تدوین کردند با دولت آمریکا تدوین نکردند بلکه با حزب دموکرات برجام را تدوین کردند که نتیجه آن چیزی شد که در حال حاضر می بینیم.

استاندار اسبق تهران گفت: هیچ کدام از اینها دوست ملت ایران نیستند و به فکر منافع خودشان هستند اما هوشمندی ایجاب می کرد که قراردادی را امضا کنند که اگر آمریکا زد زیر قرار داد ضمانت کافی برای مجازات آمریکا در عرصه بین المللی وجود داشته باشد.

منبع: مدارا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر