کد خبر: 94893
A

نماینده اصولگرا: در مقابل شورای نگهبان سکوت نمی کنیم!

نماینده شیراز در مجلس گفت: استیضاح وزیر اقتصاد را امضا نکردم و در عوض استیضاح می توان،‌ طرح سوال کرد.

نماینده اصولگرا: در مقابل شورای نگهبان سکوت نمی کنیم!

به گزارش دیده بان ایران؛ «جعفر قادری»، نماینده مردم شیراز در مجلس، در رابطه با اظهارات کدخدایی مبنی بر اینکه اگر منابع تأمین طرح یارانه ای مجلس قابل تحقق نباشد، شورای نگهبان به این طرح ایراد می گیرد، گفت: منبع تامین این طرح، فروش سهام دولت در بورس است، شورای نگهبان می تواند به این موضوع ایراد وارد کند و حق با شورای نگهبان است ولی مجلس در قبال مخالفت شورای نگهبان سکوت نمی کند و بر مصوبه خود پافشاری و اصرار می کند و موضوع را به مجمع تشخیص مصلحت نظام، ارجاع می‌دهد. 

او ادامه داد: معتقد هستم خانوارهایی‌ که تحت پوشش نهاد های حمایتی هستند و انهایی که هیچ امکان برای اشتغال ندارند باید مورد حمایت قرار می‌گرفتند و این کفایت می‌کرد. در این شرایط باید همه منابع به سمت حفظ اشتغال برود و کمک شود که رونق تولید، داشته باشیم. 

قادری در رابطه اینکه آیا این طرح ضرورت دارد، گفت: استدلال مجلس این است در شرایطی که قرار گرفتیم دولت دریافتی خوبی از محل افزایش نرخ ارز به دست آورده است و بخش قابل توجه بودجه خود را توانسته محقق کند حال درصدی از آن را به صورت یارانه به مردم بازگردد. 

قادری مطرح کرد: استدلال مجلس این است که در این مدت به علت تورم ایجاد شده، قدرت خرید مردم تحلیل رفته است و چنین حمایت هایی در گذشته هم سابقه داشته است، در سال ۹۱ بسته ای تحت عنوان عیدانه به مردم داده شده است و دوستان مجلسی می‌گویند، باید در  شرایطی که قدرت خرید مردم آسیب دیده مجدد، چنین حمایت های انجام گیرد. 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در رابطه با طرح استیضاح دژپسند گفت: به عملکرد وزارت اقتصاد در حوزه بورس، مالیات و گمرک‌ انتقادهایی وارد است و مشکلات اقتصادی را نمی توان فقط به پای کرونا نوشت البته این ضعف فقط از سوی وزارت اقتصاد نیست، دیگر حوزه ها هم تقصیر هایی دارند،  اما در این شرایط نمی توان فرد توانمندی را آورد تا بتواند وزارت خانه را اداره کند، استیضاح کمک کننده نیست و مشکلات را تشدید می کند. 

قادری در پایان گفت: استیضاح را امضا نکردم و در عوض استیضاح می توان، ‌طرح سوال کرد زیرا استیضاح به صلاح نیست و در این مدت کوتاه حتی افراد توانمند نمی توانند، خودشان را مطرح کنند.

منبع: برنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر