کد خبر: 95229
A

کدخدایی: منابع مالی طرح تامین کالاهای اساسی مشخص نیست

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سوالی در خصوص راهکارهای اصلاح طرح الزام دولت به تامین کالاهای اساسی گفت: یا باید دولت بار مالی را بپذیرد و یا یک منبع ثابت و مشخص را تعیین کنند چون منابعی که در این طرح تعیین شده است تا حدودی نامعلوم است.

کدخدایی: منابع مالی طرح تامین کالاهای اساسی مشخص نیست

به گزارش دیده بان ایران؛ عباسعلی کدخدایی سخنگوی بخش خبری ۲۱ شبکه اول سیما در پاسخ به سوالی پیرامون دلیل رد طرح مجلس مبنی بر الزام دولت برای تامین کالاهای اساسی اظهار داشت: طرح های خوبی در مجلس مطرح می‌شود از جمله این طرح می‌تواند به بخشی از جامعه که نیازمند هستند کمک کند و در جهت حل مشکل معیشت مردم باشد.

وی در عین حال افزود: طرح هایی که از سوی نمایندگان محترم مطرح می‌شود وقتی متضمن بار مالی باشد، باید محل مشخصی برای این کار در گام اول تعیین شود یا در گام دوم دولت محترم بار مالی آن را تقبل کند.

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه در این طرح از سوی دولت محترم رسماً مخالفت و به شورای نگهبان اعلام شد که به دلیل بار مالی مخالف طرح هستند،‌ تصریح کرد:  طبیعتا اشکال مرسومی در اینگونه طرح ها هست و شورای نگهبان آن را مغایر با اصل 75 دانست، چون منابعی که در این طرح ذکر شده بود منابع مشخصی نیست و یا منابعی است که قبلاً برای آنها هزینه‌هایی در نظر گرفته شده است.

کدخدایی ادامه داد: طبیعتاً در اصل 75 و ایرادهایی که راجع به این اصل گرفته می‌شود، راهکارهای دیگری هم هست و علاوه بر اینکه ما این طرح را اعلام نظر کردیم، اعلام کردیم که هم اعضای شورای نگهبان و هم اعضای پژوهشکده شورای نگهبان می‌توانند نظرات مشورتی را خدمت نمایندگان محترم ارائه کنند تا این طرح هرچه زودتر مراحل تصویب نهایی خود را بگذراند و بدون مشکل به تایید نهایی برسد و من امیدوار هستم که با این همکاری بتوانیم نهایتاً شاهد تصویب نهایی طرح هم باشیم.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سوالی در خصوص اصلاحات و راهکارهای طرح الزام دولت به تامین کالاهای اساسی گفت: یا باید دولت بار مالی را بپذیرد که این رسم معمولی هست که و یا اینکه یک منبع ثابت و مشخصی را تعیین کنند چون منابعی که در این طرح تعیین شده است تا حدودی نامعلوم است و باید مشخص شود اموال دولتی که به فروش می‌رسد چه اموالی هست و چه درصدی را می‌تواند پوشش دهد و تا کجا تکافوی بار مالی این طرح را خواهد داشت.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر