کد خبر: 95254
A

روایت خواهر دکتر فاطمی از تلاش ماموران برای سر به نیست کردن جسد او!

آبان ماه همزمان است با سالروز اعدام دکتر حسین فاطمی؛ بررسی خاطرات خواهر وزیر خارجه سابق ایران در دوره مصدق نشان می هد اگر خواهر دکتر فاطمی نبود پیکر او را در مسگرآباد سر به نیست کرده بودند.

روایت خواهر دکتر فاطمی از تلاش ماموران برای سر به نیست کردن جسد  او!

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ آبان ماه همزمان است با سالروز اعدام دکتر حسین فاطمی؛ بررسی خاطرات خواهر وزیر خارجه سابق ایران در دوره مصدق نشان می هد اگر خواهر دکتر فاطمی نبود پیکر او را در مسگرآباد سر به نیست کرده بودند.

پریوش سطوتی همسر دکتر حسین فاطمی می گوید:« روزی که فاطمی را اعدام کردند همه داغدار بودند، دانشجویان، محصلین، همه ناراحت و عزادار بودند. در آن موقع جنازه دکتر فاطمی را نیز به ما نمی‌دادند و خواهر ایشان سلطنت خانم با زحمت زیاد توانست جنازه را بگیرد و با تاکسی جنازه ایشان را آوردند.»

 سلطنت فاطمی، خواهر دکتر فاطمی در این باره می گوید:«شبی که برادرم حسین در پادگان زرهی شهید شد…ساعت ۵ صبح به من تلفن زدند، پریدم پای تلفن، یک نفر از پادگان زرهی، یکی از افسرها به من گفت برادرت را شهید کردند و الان دارند در مسگرآباد نعشش را پنهان می کنند، من سر و پای برهنه دویدم توی کوچه، یک ماشینی داشت می رفت گفت چی شده؟ گفتم اینطور…من را سوار کردند بردند مسگرآباد. وقتی رسیدم به مسگرآباد سربازان داشتند برادرم را در قبر مخفی می کردند. خودم را انداختم توی قبر با کفن غرقه به خون، برادرم را بغل کردم. برادرم را که بغل کردم دیدم که سربازها ریختند برادرم را از من بگیرند، گفتم غیر ممکن است باید مرا بکشید تا برادرم را بگیرید. رفتند از شاه اجازه گرفتند. شاه گفت نعشش را ندهید به او(خواهرش)، ببرید و هر جایی که می خواهد به خاک بسپارید.»

جنازه اش تحویل بستگانش شد به شرطی که از برگزاری هر نوع مراسمی چشم بپوشند. او را در مزار شهدای سی تیر(ابن بابویه) به خاک سپردند.

بر روی دیواره سنگ مزار دکتر فاطمی چنین نوشته شده است:

بر سر تربت ما چون گذری همت خواه

که زیارتگه رندان جهان خواهد بود

گفتگوی پریوش سطوتی با ایسنا- اسفند ۸۹

گفتگو با بانو سلطنت فاطمی(مستند در برابر طوفان)

منبع: دیده بان ایران

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر