کد خبر: 95273
A

بابائی کارنامی: مالک هفت تپه را خلع ید کنید/ حال کشاورزان خوب نیست

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به وضع نابسامان معیشتی کارگران از دولت خواست که مالک کارخانه هفت تپه را خلع ید کند.

بابائی کارنامی: مالک هفت تپه را خلع ید کنید/  حال کشاورزان خوب نیست

به گزارش دیده بان ایران؛  علی بابائی کارنامی نماینده ساری در مجلس در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس گفت: سیاست ما در قبال آمریکا با آمدن و یا نیامدن یک شخص تغییر نمی کند، آقایان در کشوری که خاکش گوهرخیز است مشت گلابی را از فیل یا الاغ گدایی نکنند.

وی افزود: مردم با رای های خود سرنوشت خود را به عمل ما گره زدند نه به حرف های ما، من آقازاده نیستم روستازاده ای هستم که از دل جامعه کارگران و کشاورزان دردمندانه پشت این تریبون ایستادم و نمی دانم از سلامت به خطر افتاده مردم بگویم یا معیشت و مشکلات اقتصادی؟ اگرچه با بیان این دردها برخی مسئولینی که خود را به خواب غفلت زدند را نمی توان بیدار کرد و به آن ها نشان داد که مردم مستمر می دوند اما به تورم نمی رسند، تلاش می کنند اما صاحب خانه نمی شوند، دولت بداند پاسخ رای معنادار ملت ایران فقط شعار تدبیر و امید نبود.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: امروز تاریخ انقضای برخی حرکت های شعاری و پوپولیستی به سر آمده، با توجه به بحران های اقتصادی انتظار است به گفت و گوی ملی بپیوندیم تا مانع تحقق خواب های آشفته دشمنان شویم و به فکر حل مشکلات مردم باشیم، حال اقتصاد کشور خوب نیست، کمر مردم زیربار فشار اقتصادی خم شده است ولی ابرو خم نیاوردند  و پشت رهبری انقلاب همچون کوه ایستاده اند؛ پس بیایید از تولید داخلی و از صادرات حمایت کنیم و ضمن کنترل واردات به فکر معیشت کارگران باشیم و برای رفع بیکاری تصمیم جدی اتخاذ کنیم.

بابائی کارنامی اظهار کرد: دولت و نهادهای مربوطه با کاهش فرایند شروع کسب و کار اوضاع اشتغال را بهبود بخشند تا دردی از دردهای جوانان کشور کم شود، چه کسی پاسخگوی آرزوهای بربادرفته جوانان این کشور است؟ برای ازدواج آنها به غیر از وام ۵۰ میلیونی چه تدبیری اندیشیده شد؟

نماینده مردم ساری در مجلس بیان کرد: حال کشاورزان خوب نیست از شرق تا غرب مازندران سفر کنید و ببینید زمین های کشاورزی چگونه به دست تغییر کاربری اراضی به تاراج برده شده است، نبود حمایت دولت و عدم فروش محصولات و گرانی کود و بزر و نبود صنایع تبدیلی و وجود دلالان عللی شد که کشاورزان عطای زمینها را به لقایش ببخشند، با مدیریت قیمت و تامین نهاده های دامی جلوی ورشکستگی مرغداران و دامداران  را بگیرید.

وی در پایان در خصوص وضع معیشتی کارگران به دولت تذکر داد و گفت: وضع کارگران خوب نیست مالک هفت تپه را خلع ید کنید.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر