کد خبر: 9540
A

نخست وزیر مالت: همه مسافران هواپیمای ربوده شده آزاد شدند/ هواپیما ربایان خود را تسلیم کردند

نخست وزیر مالت روز جمعه اعلام کرد که هواپیما ربایان پس از آزادی همه مسافران و خدمه هواپیمای ربوده شده لیبیایی در این کشور، خود را تسلیم کردند.

نخست وزیر مالت: همه مسافران هواپیمای ربوده شده آزاد شدند/ هواپیما ربایان خود را تسلیم کردند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، مقام های مالت اعلام کردند، هواپیمای لیبیایی که از شهر سبها در جنوب لیبی عازم شهر طرابلس پایتخت این کشور بود، پس از ربوده شدن و انحراف مسیر در شهر والتا پایتخت جزیره مالت به زمین نشست و هر 118 مسافر و خدمه ای که در آن بودند بدون مشکل توانستند از هواپیما خارج شوند.

جوزف موسکات نخست وزیر مالت گفت: هواپیما ربایان پس از آزادی همه مسافران و خدمه هواپیما، خود را تسلیم کردند.

وی افزود: یکی از ربایندگان که نارنجک به همراه خود داشت، خلبان هواپیما را مجبور کرده که هواپیما را در فرودگاه بین المللی والتا به زمین بنشاند.

بر اساس این گزارش، هواپیمای مسافربری ایرباس ای 320 لیبی با 118مسافر که توسط دو هواپیماربا ربوده شده بود، ساعاتی پیش در جمهوری مالت در جنوب اروپا به زمین نشست.

موسکات در توئیت خود اعلام کرد که گروه نخست مسافران که شامل 25 نفر از جمله زنان و کودکان بودند، آزاد شدند سپس بقیه مسافران و خدمه که تعداد آن ها به 118 نفر می رسد، آزاد شدند.

هنوز مشخص نیست که هواپیماربا چه درخواستی دارد و برخی گزارش های رسانه ای از دست داشتن بیش از یک نفر در ماجرای هواپیماربایی حکایت می کند.

درهمین حال، نخست وزیر جزیره مالت با فائز السراج نخست وزیر دولت وفاق ملی لیبی در مورد ماجرای ربوده شدن این هواپیما تماس تلفنی برقرار کرده است.


منبع: ایرنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر