کد خبر: 95424
A

محمد قوچانی ادعا کرد: مهدی کروبی گفت نگذارید فردی مانند احمدی‌نژاد در سال ۱۴۰۰ رئیس‌جمهور شود

مهدی کروبی، دبیرکل محصور حزب اعتمادملی در دیدار اخیر خود با غلامحسین کرباسچی و محمد قوچانی از مردم خواسته است تا اجازه ندهند بار دیگر فردی مانند محمود احمدی‌نژاد در انتخابات ۱۴۰۰ بر مسند قدرت قرار گیرد.

محمد قوچانی ادعا کرد: مهدی کروبی گفت نگذارید فردی مانند احمدی‌نژاد در سال ۱۴۰۰ رئیس‌جمهور شود

به گزارش دیده بان ایران، محمد قوچانی سردبیر مجله «آگاهی‌نو» و عضو حزب کارگزاران سازندگی که به تازگی با مهدی کروبی شیخ محصور دیدار داشته است از تازه‌ترین دیدگاه‌های سیاسی دبیرکل حزب اعتمادملی نوشته است.

 

بخشی از این گزتارش را در ادامه می‌خوانید:

 

گله کروبی از محمدخاتمی شخصی نیست ساختاری است، ساختاری که به دام افراط و تفریط می‌غلتد.

 

"اول باید به بازسازی اصلاحات بپردازیم و آنگاه اصلاح حاکمیت.....اما تداوم اصلاحات و اصلاح حاکمیت راهی جز انتخابات ندارد" این خلاصه گزارش محمد قوچانی مدیرمسوول مجله ی تازه منتشر شده ی " آگاهی نو " از دیدارهای دو ماه اخیرش با مهدی کروبی است . قوچانی که اولین بار پس از ۱۰ سال در آخر شهریور ماه گذشته به اتفاق غلامحسین کرباسچی با مهدی کروبی دیدار کرده اس ، این گزارش را این گونه شروع کرده است :

 

دقیقاً بیست سال از نخستین دیدار من با آقای کروبی می‌گذرد. در شهریور ماه ۱۳۷۹ تازه از زندان (اول) آزاد شده بودم و روزگار چندی به رعایت و مراقبت می‌گذشت تا بتوانم به روال عادی زندگی بازگردم. پیش از آن به متقضای سن و سال جوانی (هنوز حتی ۲۵ ساله هم نشده بودم) چندان هوادار آقای کروبی نبودم. ترم دوم دانشکده علوم سیاسی (سال ۱۳۷۳، سال‌ها قبل از پیروزی جبهه و تاسیس دولت اصلاحات) وقتی می‌خواستم از میان گرایش‌های سیاسی موجود یکی را برای فعالیت سیاسی انتخاب کنم براساس آنچه خوانده بودم میان دو تفکر ملی – مذهبی و جناح خط امام (هر دو چپ اسلامی) در تردید بودم.

 

مانند همه‌ نوجوانان و جوانان گرایش‌های سیاسی و فکری را از نشریه‌ها و روزنامه‌ها می‌شناختم. نوجوانی ما هم مصادف شده بود با انتشار روزنامه سلام (ارگان مجمع روحانیون مبارز)، مجله ی ایران فردا (ارگان نیروهای ملی- مذهبی) و هفته‌نامه عصر ما (ارگان سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران) و من در نهایت با «عصر ما» آغاز کردم.

 

رمز و رازهای سیدمحمد موسوی‌خوئینی‌ها و جذابیت‌های سیدمحمد خاتمی و نوستالژی میرحسین موسوی به عنوان روشنفکران مذهبی و روحانیان مترقی مهم‌تر بود؛ هرچند آقای کروبی را به روحانیان سنتی ترجیح می‌دادیم اما او را پرچمدار جناح چپ اسلامی نمی‌دانستیم حتی اگر دبیرکل مجمع روحانیون مبارز بود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر