کد خبر: 95692
A

مصباحی مقدم: تصمیم‌گیرنده مذاکره با آمریکا رهبری است/ذوق زده نشوید

مصباحی‌مقدم مطالب و مباحث رسانه‌ها و مطبوعات کشور در ارتباط با نتیجه انتخابات آمریکا را خطا دانست و افزود: تصور اینکه بار دیگر درِ باغ سبز و سرخ به روی ملت ایران گشوده شده و ذوق‌زدگی در این‌باره اشتباه است و با واقعیت همخوانی ندارد.

مصباحی مقدم: تصمیم‌گیرنده مذاکره با آمریکا رهبری است/ذوق زده نشوید

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ غلامرضا مصباحی مقدم، از چهره‌های اصولگرا و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگویی در پاسخ به سؤالی پیرامون مسئولیت گروه‌ها و جناح‌های سیاسی در قبال لغو تحریم‌ها و کاهش فشارهای اقتصادی گفت: مواضع گروه‌های سیاسی هیچ‌گونه ارتباطی به لغو تحریم‌ها ندارد؛ لغو تحریم‌ها در حوزه سیاست خارجی جمهوری اسلامی است و تصمیم‌گیرنده در این حوزه نیز رهبر معظم انقلاب هستند.

هرطور که ایشان مصلحت بدانند همانگونه عمل خواهد شد. مصباحی‌مقدم مطالب و مباحث رسانه‌ها و مطبوعات کشور در ارتباط با نتیجه انتخابات آمریکا را خطا دانست و افزود: تصور اینکه بار دیگر درِ باغ سبز و سرخ به روی ملت ایران گشوده شده و ذوق‌زدگی در این‌باره اشتباه است و با واقعیت همخوانی ندارد.

وی تصریح کرد: در واقع بایدن، معاون اول اوباما نقش عمده‌ای در طراحی تحریم‌ها علیه ایران داشته است.

بنابراین، ابراز ذوق‌زدگی به‌خاطر روی کار آمدن بایدن خطاست؛ هرچند که ما از شکست ترامپ خوشحالیم چراکه او شرورتر بود و اکنون شر این شرور پایان یافته است.

بنابراین ادعای اینکه روی کار آمدن بایدن، گشایشی ایجاد خواهد کرد، نوعی فرافکنی از سوی برخی سیاسیون و دولتمردان است.

مشکلات ملت باید به‌صورت بلندمدت، به‌طور زیربنایی و اساسی پیگیری شود.  این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ارتباط با مباحثات و مناقشات سیاسی میان گروه‌های سیاسی درخصوص نحوه مواجهه با دولت آمریکا گفت: نباید آدرس‌های غلط به آمریکایی‌ها داده شود؛ اگر بایدن آنطوری که گفته می‌شود به برجام بازگردد، نخستین کاری که او باید انجام دهد لغو تحریم‌هاست. اگر این اتفاق بیفتد نیازی به مذاکره نیست.

مذاکره زمانی معنا دارد که بخواهیم درباره موضوع جدیدی گفت‌وگو کنیم. برجام قابل مذاکره مجدد نیست.

 مصباحی‌مقدم درباره امکان مذاکره با دولت آمریکا و طرح شرط و شروط‌ها برای بازگشت آمریکا به برجام نیز گفت: این مسئله نیاز به مذاکره ندارد. اگر دولت جدید آمریکا پایبندی خود به تعهدات این کشور در برجام را نشان دهد تازه به روزی برمی‌گردیم که این توافق صورت گرفته است. اگر آنها به‌طور کامل تحریم‌هایی که در دوره ترامپ و پیش از او وضع شده را لغو کردند، رابطه ایران و آمریکا می‌تواند به یک رابطه خارج از تنش مبدل شود و نه اینکه روابط دوستانه‌ای بین 2کشور برقرار شود.

 
منبع: همشهری

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر