کد خبر: 95750
A

فعال سیاسی اصولگرا: یکی از بزرگترین خیانت‌ها پرداخت یارانه در دولت نهم و دهم بود/ جبهه پایداری وزنی در جریان اصولگرایی ندارد

احمد کریمی‌اصفهانی، فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به استارت پرداخت یارانه نقدی در دولت نهم و دهم گفت: یکی از بزرگترین خیانت هایی که شد همین یارانه نقدی بود اگر ما اشتغال ایجاد کرده بودیم این میزان مشکلات نداشتیم.

فعال سیاسی اصولگرا: یکی از بزرگترین خیانت‌ها پرداخت یارانه در دولت نهم و دهم بود/ جبهه پایداری وزنی در جریان اصولگرایی ندارد

به گزارش دیده بان ایران؛  احمد کریمی اصفهانی، فعال سیاسی اصولگرا در رابطه با اختلافات در جریان اصولگرایی برای انتخابات ۱۴۰۰ گفت: اینکه ما فکر کنیم هیچ کسی با دیگری فرقی ندارد درست نیست. به طور طبیعی اختلافات مختصری دیده می شود. هر عقل سلیمی می داند اصولگرایی برای توفیق بیشتر باید به وحدت برسد، هر کسی که به تفرقه بین اصولگرایان دامن می زند، در زمین اصلاح طلبان، حرکت کرده است!

 

او در رابطه با آسیبی که اصولگرایان مجلس به پیکره این جریان سیاسی وارد کردند، افزود: اکثریت اصولگرایان مجلس، تازه کار هستند، توقع نمی رود عملکردشان در مجلس به سرعت جواب بدهد. توقع می رود حداقل یک سال بگذرد تا بتوانیم در مورد کار مجلس یازدهم نظر بدهیم. اما به نظر من هنوز آنطور که باید و شاید کار مثبتی از خود نشان نداده اند تا ما بتوانیم، قضاوتی مثبت از عملکرد آنها داشته باشیم.

 

او اضافه کرد: به نظر من مجلس یازدهم حتما باید دقت کند و از تجارب گذشته، نمایندگان و مجالس گذشته استفاده کند. در این دوره ها افراد مثبت و خوبی در مجلس حضور داشتند حتی در مورد جناح بندی ها هم باید دقت کنند و از شیوه های گذشته استفاده نکنند؛ دوره های مختلفی داشتیم و تجارب خوبی به جا مانده است. امروز مهم ترین مشکل مجلس شعار زدگی تحت عنوان انقلابی و جهادی عمل کردن است، انقلابی به این معنی نیست که کارها را شتابزده انجام بدهیم. بعضی کارها فقط در شعار خوب است مثل حمایت از دهک های پایین جامعه که خود من به تصمیمی که کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بر آن پافشاری دارد، معتقد نیستم. 

 

اصفهانی افزود: راهکار رسیدن به حق و حقوق دهک های پایین جامعه از مسیر کمک مستقیم نقدی نیست. ما به این شیوه اعتقاد نداریم چون این کار باز هم با وجود اینکه کرامت آنها را از بین خواهد برد، مردم را به خواسته و نتیجه ای که به طور بالقوه مشکلاتشان را حل می کند و هزینه زندگیشان را کاهش می دهد، نمی رساند.

 
او ادامه داد: مسلما اگر این مقدار پول که در خصوص اصل بود و نبود بودجه اش نیز حرف و حدیث زیادی وجود دارد اگر صرف اشتغال شود و وضعیتی بوجود بیاید که رافع مشکلات کشور باشد، مناسب تر است. آن چیزی که فقر را از بین می برد و دهک های پایین جامعه را اقناع می کند، پول دادن نیست، بلکه کار است. اشتغال زایی بهتر از کمک نقدی است. ما در دوره های نهم و دهم ریاست جمهوری احمدی نژاد نیز  همین اشکال را وارد کردیم.

 

اصفهانی با اشاره به استارت پرداخت یارانه نقدی در دولت نهم و دهم گفت: یکی از بزرگترین خیانت هایی که شد همین یارانه نقدی بود اگر ما اشتغال ایجاد کرده بودیم این میزان مشکلات نداشتیم. اگر در همان زمان که قیمت حامل های انرژی را بالا بردیم، این هزینه به بخش تولید داده می شد مفید تر بود. معنی کمک به تولید یعنی کمک به اشتغال.

 

او تاکید کرد: این مجلس در حال ارتکاب به همان اشتباه فاحش است و به جای اینکه به اشتغال کمک کند، بدنبال پرداخت پول است و  قطعا اثر خود را نخواهد داشت. این کار با بالا بردن نقدینگی در جامعه، موجب تحمیل گرانی بر جامعه می شود.

 

این فعال اصولگرا با تاکید بر اینکه پایداری ها وزنی در جریان اصولگرایی ندارند، عنوان کرد: جناح اصولگرا قبلا هم با پایداری ها به نتیجه نرسیده بود و این بار هم فرقی نمی کند و در انتخابات ۱۴۰۰ هم به همین نتیجه خواهیم رسید، چون پایداری وزنی در جریان اصولگرایی ندارد که روی آن محاسبه ای صورت بگیرد. اگر اصولگرایان با هم اتفاق نظر داشته باشند و بتوانند به وحدتی برسند پایداری محلی از اعراب نخواهد بود.

 

منبع: برنا 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر