کد خبر: 95850
A

پژمانفر: ملک زاده باید به کمیسیون اصل ۹۰ پاسخگو باشد/ یکی از شکایت‌ها درباره مرگ و میر ناشی از مصرف یک دارو است

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: طبق قانون افراد حتی پس از بازنشستگی یا استعفا نیز نسبت به زمان مسئولیت خود باید پاسخگو باشند و به این شکل نیست که اگر استعفا کرده یا بازنشست شده باشند شکایتی متوجه آن‌ها نباشد.

پژمانفر: ملک زاده باید به کمیسیون اصل ۹۰ پاسخگو باشد/ یکی از شکایت‌ها درباره مرگ و میر ناشی از مصرف یک دارو است

به گزارش دیده بان ایران؛ نصرالله پژمانفر رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس درباره عملکرد رضا ملک زاده معاون پژوهش و تحقیقات مستعفی وزارت بهداشت و درمان کشور، اظهار کرد: مدتی قبل نسبت به حوزه ماموریتی و عملکردی آقای ملک‌زاده و برنامه‌ای که وی در معاونت پژوهش وزارت بهداشت داشته‌اند شکایت‌هایی رسیده که مجموعاً حدود ۴٠ شکایت در بخش‌های مختلف ماموریتی علیه وی در کمیسیون اصل ۹۰ تنظیم شده است.


وی ادامه داد: حدود هزار و ۶٠٠ امضا در این شکایت‌های واصله از فرد مذکور به کمیسیون اصل ٩٠ مجلس رسیده است و تقریبا حدود یک ماه قبل با وی مکاتبه‌ای نیز صورت گرفته شده است تا در ارتباط با این مسائل توضیحاتی را به کمیسیون ارائه کند.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی از پیگیری کمیسیون اصل ٩٠ مجلس در راستای بررسی توضیحات معاون پژوهشی وزارت بهداشت خبر داد.

پژمانفر تصریح کرد: طبق قانون افراد حتی پس از بازنشستگی یا استعفا نیز نسبت به زمان مسئولیت خود باید پاسخگو باشند و به این شکل نیست که اگر استعفا کرده یا بازنشست شده باشند شکایتی متوجه آن‌ها نباشد.

وی با بیان اینکه امیدواریم در اسرع وقت پاسخ‌های لازم در موضوعاتی که به صورت مکتوب به معاون پژوهشی وزارت بهداشت ارسال شده به کمیسیون واصل شود، گفت: از وی خواسته‌ایم برای ارائه توضیحات در خصوص شکایت‌های واصله در مجلس حاضر شود و طبیعتاً بعد از توضیحات وی کمیسیون تصمیم‌گیری کرده و اقدامات بعدی به فراخور اقناع یا عدم اقناع صورت خواهد گرفت.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اکنون در مرحله ابلاغ شکایت‌ها و بررسی پاسخ‌های معاون پژوهشی وزارت بهداشت هستیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مطالبی که در خصوص کرونا و داروی وارد شده به لیست دارویی این بیماری که از سوی معاون پژوهشی وزارت بهداشت صورت گرفته نیز شکایتی وجود دارد؟، گفت: بله یکی از شکایت‌ها درباره مرگ و میر ناشی از مصرف این دارو است.

پژمانفر همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا امکان دارد شکایت‌ها به قوه قضائیه ارجاع شود، گفت: هنوز برای اظهارنظر در این باره زود است. اساساً این شکایت‌ها بر اساس توضیحات یا رد شده یا تایید می‌شوند که پس از آن تصمیم‌گیری نهایی در خصوص آن‌ها صورت می‌گیرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر