کد خبر: 95884
A

ایرج ندیمی: آمریکا کلا باید به مواضع قبل از ترامپ برگردد/ کاهش سیاست های ترامپ در منطقه به نفع ما خواهد بود

یک نماینده سابق مجلس گفت: نه فقط ایران، جامعه بین‌الملل از دولت بعدی آمریکا انتظار دارد تا به برجام و سایر قراردادهای بین‌المللی باز گردد.

ایرج ندیمی: آمریکا کلا باید به مواضع قبل از ترامپ برگردد/ کاهش سیاست های ترامپ در منطقه به نفع ما خواهد بود

به گزارش دیده بان ایران؛ ایرج ندیمی با اشاره به نتایج انتخابات آمریکا اظهار کرد:به طور طبیعی انتظار جامعه جهانی از دولت جدید آمریکا  تغییرات عینی در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها است؛ حتی خود آمریکا نیز از دولتش چنین انتظاری دارد که اگر غیر از این بود و رفتارها و گفتارهای دولت پیشین را می پسندیدند، این انتخابات را رقم نمی زدند.

وی گفت: همواره دموکرات‌ها و جمهوری‌خواه‌ها باید در تاکتیک‌ها تفاوت‌های  محسوسی داشته باشند؛ لاقل از لحاظ روش نباید تردید کنیم که این تفاوت وجود خواهد داشت.  نه فقط ایران که جامعه بین‌الملل از دولت بعدی آمریکا انتظار دارد تا به برجام و سایر قراردادهای بین‌المللی باز گردد.

این فعال سیاسی گفت: ما نیز یک نگاه حداقلی و یک نگاه حداکثری خواهیم داشت. یک تصمیم  این است که ما صرفا فقط از آن‌ها متوقع باشیم؛  در نگاه دوم دیپلماسی ما هم باید فعال شود. ما همچون اروپا می خواهیم امریکا در پیمان ها و قراردادهای بین المللی به اندازه زمان دولت اوباما برگشت به عقب داشته باشند.

ندیمی گفت: طبیعتا معتقدیم امریکا کلا باید به مواضع قبل از ترامپ برگردد اما اینکه فکر کنیم صد در صد اقدامات را دولت جدید باید انجام دهد، اشتباه است.

وی در پایان گفت: در منطقه مخالفان دولت جدید آمریکا ، همان کسانی که خرید های میلیاردی اسلحه از ترامپ  داشتند  و در عوض از او حمایت می کردند، امروز با رفتن ترامپ  نقش خود را کم رنگ می بینند و سعی می کنند با دولت فعلی بد رفتار باشند. با چنین شرایطی فراموش نکنیم که کاهش سیاست های ترامپ در منطقه ، آمریکا و اروپا به نفع ما خواهد بود. 

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر