کد خبر: 9589
A

جزییات جلسه کمیسیون امنیت مجلس درباره انتشار صحبت های ظریف / کریمی قدوسی فایل صحبت های ظریف را منتشر نکرد!

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس امروز بعدازظهر جلسه‌ای درباره موضوع انتشار اظهارات محرمانه منتسب به ظریف وزیر امور خارجه از سوی یکی از اعضای این کمیسیون را برگزار می کند.

جزییات جلسه کمیسیون امنیت مجلس درباره انتشار صحبت های ظریف / کریمی قدوسی فایل صحبت های ظریف را منتشر نکرد!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ حجت الاسلام والمسلمین ذوالنور عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: کمیسیون امنیت ملی ساعت ۱۷:۳۰ امروز اتفاقات پیش آمده در مورد انتشار صحبت‌های وزیر خارجه را مورد بررسی قرار می‌دهد. قرار است در جمع دوستانه‌ای مطالب مطرح شود تا اگر کدورتی پیش آمده، برطرف شود.

وی همچنین گفت: ساعت ۱۲:۳۰ امروز نیز قرار است در کمیسیون امنیت ملی نوار جلسه با وزیر خارجه با حضور تعدادی از خبرنگاران و نمایندگان مجلس گوش داده و مرور شود. همچنین طبق گفته آقای کریمی قدوسی ایشان در حال تایپ تمامی مشروح جلسه هستند تا در اختیار رسانه‌ها قرار دهند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: در جلسه کمیسیون امنیت با وزیر خارجه، آقای ظریف گفت که مطالب پخش نشود و ما هم امانتداری کردیم. آقای کریمی قدوسی در جلسه نبود و از این صحبت آقای ظریف نیز مطلع نبود و به همین دلیل این اظهارات را پخش کرد که بعد از آن وزارت خارجه و برخی از دوستان تکذیب کردند.

وی ادامه داد: بعد از آن آقای کریمی قدوسی به همراه چند نماینده مخالف کار ایشان، جلسه گذاشته و نوار جلسه را گوش کردند و امروز نیز می‌خواهند این کار را ادامه دهند. استدلال ایشان در انتشار مطلب این است که نمایندگی دارای یک سری شئونی است و باید از منافع ملی و حق دفاع شود. لذا اگر وزیری موضوعی را محرمانه خواند که نباید منتشر شود و تشخیص نماینده‌ای آن باشد که بیان آن مطالب به نفع منافع ملی است باید آن را منتشر کرد و دیگر آن مطلب محرمانه نیست.

بر اساس گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران، کریمی قدوسی فایل منتسب به سخنان محرمانه ظریف را در نشست خبری‌اش منتشر نکرد. کریمی قدوسی نماینده مشهد درمورد سخنان قبلی خود درباره محمد جواد ظریف با حضور خبرنگاران رسانه های مختلف در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نشست خبری برگزار کرد اما فایل صوتی منتسب به وزیر امور خارجه پخش نشد.جواد کریمی قدوسی از ساعت 12 امروز در راهروی مجلس در بین نمایندگان حضور یافت و از نمایندگان رسانه ها خواست در ساعت 13 به همراه وی به محل کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس برای بازبینی فایل صوتی رییس دستگاه دیلپماسی بروند.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر