کد خبر: 95916
A

ادعای جالب عضو کمیسیون امنیت ملی/ مقتدائی: آمریکا به کشور جهان سوم تبدیل شده است/ آمریکا توان برگزاری یک انتخابات را هم ندارد

عباس مقتدایی نماینده مجلس در مورد اینکه اگر دولت جدید آمریکا به برجام برگردد جمهوری اسلامی ایران چه شرایطی خواهد داشت،گفت: جمهوری اسلامی ایران از بدعهدی ایالات متحده آمریکا متضرر شده است و کاملا بدیهی است که کشوری پیمان یا قرارداد بین المللی را به شکل یک جانبه نقض کند باید تنبیه شود نه اینکه جایزه بگیرد.

ادعای جالب عضو کمیسیون امنیت ملی/ مقتدائی:  آمریکا به کشور جهان سوم تبدیل شده است/ آمریکا توان برگزاری یک انتخابات را هم ندارد

به گزارش دیده بان ایران؛ نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: الان ایالات متحده آمریکا به عنوان کشوری که نقض کننده پیمان بین المللی که زیر نظر سازمان ملل بوده شناخته می‌شود و به همین دلیل جمهوری اسلامی ایران منافع ملی خودش را فدای تغییرات درون یک کشور خاص نخواهد کرد، بدیهی است که ما الان در موضعی هستیم که می توانیم مطالبه گری کنیم و اگر ایالات متحده آمریکا به دنبال این است که به برجام بازگردد قطعا باید خسارت های که ایجاد کرده است و مسئولیت های که داشته و نقض کرده است را بپذیرد .

نماینده اصفهان در مجلس افزود: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اکنون به دنبال آن است که دولت را برای تامین حداکثری منافع ملی به تحرک بیشتری وادارد و به همین دلیل طرح مجلس در این رابطه را با فوریت بررسی و تصویب کرد که تکلیف دولت برای تامین منافع حداکثری ملت ایران مشخص باشد.

وی بیان کرد: بررسی ها کارشناسی ما نشان می دهد بخش قابل توجهی از مشکلات و موانع کشور ناشی از سومدیریت است و به درون کشور بازمی گردد البته بخشی از مباحث مربوط به دیپلماسی اقتصادی ما به موضوعات برون مرزی هم بازمی گردد که هر کدام از اینها سهم شان مشخص است .

این نماینده اصول‌گرا خاطر نشان کرد: اگر جمهوری اسلامی ایران بر موضع اصولی خود پافشاری کند در جنگ اراده ها همانگونه که تاکنون پیروز شده است پیروز خواهد شد،فقط باید به این نکته توجه کنیم که آمریکا امروز از یک کشور قدرت جهان اولی به کشوری جهان سومی با تمام ویژگی های آن تبدیل شده الان بدهکارترین کشور دنیا است. .دولت این کشور توان صحیح برگزاری انتخابات را ندارد و دیکتاتوری در آن رخ نموده است ،تبعیض نژادی و نادیده گرفتن آزادی های مدنی وجود دارد و همه این عوامل نشان می دهد که فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در ایالات متحده آمریکا در حال رخ دادن است.

وی در پاسخ به این پرسش که برخی معتقدند که بازگشت آمریکا به برجام تاثیرات مستقیم در اقتصاد کشور دارد و همین موضوع می تواند مشارکت مردم در انتخابات را بالا ببرد ،گفت: انتخابات۱۴۰۰ایران تابع مناسبات داخلی است و قطعا مناسبات خارجی نمی تواند در کشوری که بالاترین حد مردم سالاری در منطقه دارد را تحت شعاع قرار دهد.

وی بیان کرد: اکنون گروهی در مجلس شورای اسلامی متشکل از تعدادی از نمایندگان مجلس شکل گرفته است که دیپلماسی اقتصادی را بررسی کنند و جلساتی نیز در این رابطه برگزار کرده اند.

منبع: عصرایران

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر