کد خبر: 96015
A

مشرق نیوز: حاکمیت ایران با تجمع مسالمت‌آمیز و دارای مجوّز هیچ مشکلی ندارد

سایت اصولگرا نوشت: فرماندهان هسته سخت اصلاحات حتی فرمان "اشغال مراکز حساس نظام" را هم در قالب همین تجمعات به اصطلاح مسالمت‌آمیز! صادر کرده‌اند. اما این فرمان آنطور که باید از سوی خواص کشور و چشمان آگاه جامعه رؤیت نشده است.

مشرق نیوز: حاکمیت ایران با تجمع مسالمت‌آمیز و دارای مجوّز هیچ مشکلی ندارد

به گزارش دیده بان ایران؛ سایت نزدیک به محافل امیتی و اصولگرای مشرق نیوز با اشاره با مصاحبه میرمحمدصادقی با اعتمادآنلاین، نوشت: آقای میرمحمدصادقی و دوستان ایشان در رسانه‌های اصلاح‌طلب گویا دچار یک تأخیر ذهنی هستند و نمی‌دانند که حاکمیت ایران با تجمع مسالمت‌آمیز و دارای مجوّز هیچ مشکلی ندارد و این کار یک رویه عادی در کشور ایران است.

مثلا وزارت کشور سال گذشته اعلام کرد که طی یک سال ۳۳۱ تجمع و راهپیمایی با استفاده از سازوکار قانونی در سراسر کشور برگزار شده است. 

و اکنون سؤال اینجاست که چرا تریبون‌ها و مجامع اصلاح‌طلب به این مسائل هیچ اشاره‌ای ندارند و چرا دائما حرف‌هایی شبیه به آنچه که در بالا خواندیم را پیرامون اعتراض و لزوم آن مطرح می‌کنند!؟

پاسخ را باید در آنجا جست که هسته سخت اصلاحات منافع بزرگی را در "اعتراض خیابانی" مردم می‌جوید. منافعی با هدف ایجاد "فتنه اقتصادی" که قصد دارد کار نظام جمهوری اسلامی ایران را یکسره کند.

از همین روست که "اعتراضات مسالمت‌آمیز معتقدان به نظام" که از وزارت کشور هم مجوز دارند از نظر این افراد اساسا اعتراض محسوب نمی‌شود چون منجر به براندازی نیست!

دقت شود که مفهوم "مسالمت‌آمیز" رؤیت شده در کلام آنها صرفا یک ماسک است.

ماسکی که قرار است با طرح مطالبات معیشتی و با شعار مسالمت و حرف‌هایی مثل "نیروی انتظامی تشکر تشکر"! روی صورت اغتشاشگران قرار گیرد، جمعیت هدف را آرام‌آرام متجمع کند و اوضاع را که مساعد دید به ناگاه فریاد کند که "انتخابات بهانه است، ‌ اصل نظام نشانه است"، به سمت اشغال مراکز حساس نظام حرکت کند و همچون قضایای کشور اوکراین، طرح براندازی را پی بگیرد.

شاید برای مخاطبان محترم جالب باشد که فرماندهان هسته سخت اصلاحات حتی فرمان "اشغال مراکز حساس نظام" را هم در قالب همین تجمعات به اصطلاح مسالمت‌آمیز! صادر کرده‌اند. اما این فرمان آنطور که باید از سوی خواص کشور و چشمان آگاه جامعه رؤیت نشده است.

پس روشن است که با یک طراحی شوم ضد امنیتی در قالب عبارت "مسالمت‌آمیز" مواجهیم نه با یک خواسته عقلانی!

و همچنین لازم به اشاره است که نه آقای میرمحمدصادقی به وضوح گفته‌اند و نه رجال اصلاح‌طلب می‌گویند که هیچ حکومت و کشوری در دنیا به مخالفان خود اجازه تنفس هم نمی‌دهد چه رسد به اعتراض خیابانی.

به این معنی که تظاهرات خیابانی در کشورهای غربی و حتی در آمریکا به معنی "رساندن صدای مشکلات مردم به حکومت" است نه به معنی راهپیمایی مخالفان حکومت!

کما اینکه خانم هانا آرنت نیز در کتاب بنیادی "انقلاب" به این حقیقت و تنقحّ آن در قانون اساسی آمریکا اشاره می‌کند. حقیقتی که چپ ایرانی ۴۱ سال آزگار درباره آن به مردم دروغ گفته است.

نگاهی به تجربه پساانتخابات آمریکا که حتی یک گلوله هم در آن شلیک نشد و تمام معترضین از رئیس‌جمهور گرفته تا هواداران او نیز به سمت نهادهای قانونی اشاره داشتند؛ ناشی از همین حقیقت است.

 

گفتنی است میرمحمد صادقی گفته بود:" در همه کشورها اگر بنا باشد اعتراضات یا تجمعاتی انجام شود به هر حال یک مرجعی مانند وزارت کشور، پلیس، و... هست که مردم باید بروند و از آن مجوز بگیرند. بنابراین در اینکه بایستی مجوزی گرفته شود مشکلی وجود ندارد اما به نظر من چندان مهم نیست که مکان خاص و از قبل تعیین شده‌ای باشد یا در مکانی غیر از جای مشخص شده تجمع برگزار شود.  در واقع نباید منعی وجود داشته باشد. مرجع صدور مجوز باید تمام محدودیت‌های امنیتی و ترافیکی را در نظر بگیرد و بتواند مجوز دهد. به نظرم هر سه مورد قابل بررسی است. اینکه به هر حال مکانی باشد که افراد در آنجا بتوانند اعتراضشان را بکنند، به باور من کار خوبی است اما اینکه بدان معنا باشد که در هیچ شرایطی و در هیچ مکانی چنین مجوزی داده نشود، شاید خیلی درست نباشد.

او همچنین می‌گوید: باید چنین اجازه‌ای داده شود. چنانکه در تمام کشورهایی که این اجازه را می‌دهند، به این دلیل است که دولت، دولتمردان و مسئولین می‌توانند مطلع شوند از آنچه مردم فکر می‌کنند و به طبع در جهت حل آن اقدام کنند. همچنین از اینکه اعتراضات غیر قابل مدیریت شود جلوگیری می‌کند. از سوی دیگر اینکه افراد حرفشان را بزنند و خودشان را تخلیه کنند به نفع حاکمیت هم است. با این تفاسیر، اینکه اجازه تظاهرات داده شود در اصل تامین چنین مواردی است."

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر