کد خبر: 96046
A

«کایلی مور گیلبرت» با سه ایرانی تبادل شد/ فیلم لحظه تبادل

کایلی مور گیلبرت شهروند (تبعه استرالیا-انگلیس) که بعه دلیل همکاری با اسرائیل در ایران بازداشت شده بود با سه ایرانی که زندانی بودند تبادل شد. خبرگزاری های رسمی گفته اند این سه ایرانی تاجر بوده و هشت سال در زندان بوده اند اما نام زندانی های آزاد شده اعلام نشده است.

 «کایلی مور گیلبرت» با سه ایرانی تبادل شد/ فیلم لحظه تبادل

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ کایلی مور گیلبرت شهروند (تبعه استرالیا-انگلیس) که بعه دلیل همکاری با اسرائیل در ایران بازداشت شده بود با سه ایرانی که زندانی بودند تبادل شد.

خبرگزاری های رسمی گفته اند این سه ایرانی تاجر بوده و هشت سال در زندان بوده اند اما نام زندانی های آزاد شده اعلام نشده است. 

سی ام شهریور ماه ۹۷ خبر دستگیری یک زن جوان ۳۱ ساله، توجه رسانه‌ها را به ایران جلب کرد. کایلی مور گیلبرت، تبعه استرالیا-انگلیس بود که رسانه‌های خارجی او را محقق، پژوهشگر، اسلام‌شناس و استاد دانشگاه معرفی می‌کردند.
کایلی ۳۱ ساله با عنوان استاد دانشگاه و شیعه شناس، به تمام کشور‌های مهم منطقه غرب آسیا سفر کرده بود، ایران مصر، سوریه، عراق، بحرین، کویت و… او در این سفر‌ها در مجامع علمی و مذهبی حاضر می‌شد و با شخصیت‌های فرهنگی و مذهبی این کشور‌ها در ارتباط بود.

وی پس از طی مراحل قانونی و قضایی به جرم اقدام علیه امنیت ملی از طریق همکاری اطلاعاتی با رژیم صهیونیستی به ۱۰ سال حبس محکوم گردید و پس از ۲ سال از محکومیت خود، در نهایت نظام جمهوری اسلامی تصمیم می‌گیرد وی را با سه فعال اقتصادی ایرانی که به قصد دور زدن تحریم بازداشت شده بودند تبادل کند.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر