کد خبر: 96077
A

حسن نوروزی: روحانی باید درباره مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا به مجلس پاسخگو باشد/ آمار مرگ و میر کرونایی ها دقیق نیست

عضو هیئت رئیسه کمیسیون قضائی مجلس شورای اسلامی در نهایت رئیس جمهور را به عقلانیت دعوت کرد و از وی خواست که از قانون اساسی فرار نکند بلکه حافظ قانون اساسی باشد.

حسن نوروزی: روحانی باید درباره مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا به مجلس پاسخگو باشد/ آمار مرگ و میر کرونایی ها دقیق نیست

به گزارش دیده بان ایران، حسن نوروزی عضو کمیسیون قضایی مجلس با عطف به مفاد ۳۲،۳۳ و ۳۶ قانون اساسی مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا را غیرقانونی خواند.

نوروزی به سوءاستفاده رئیس جمهور از اختیارات ریاست ستاد ملی مقابله با کرونا اشاره کرد و افزود: اینکه رئیس‌جمهور تلاش می‎‌کند در قالب ستاد ملی مقابله با کرونا از خودش قانونی را بگذراند، درست نیست. همچنین براساس اصل ۷۱ قانون اساسی مجلس شورای اسلامی می‌تواند در عموم مسائل قانون وضع کند، بنابراین اگر این ستاد مسئله‌ای دارد باید از مجلس کسب تکلیف کند و از مجلس مصوبه بگیرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی پا را فراتر از غیرقانونی خواندن مصوبات ستاد مذکور گذاشت و از احتمال بازخواست کردن روحانی در مجلس خبر داد.

نوروزی همچنین انتشار آمارهای خلاف واقع را یکی از دیگر از اقدامات تخلف‌آمیز این ستاد قلمداد و تصریح کرد: اگر شهرستان‌های قرمز آمار اموات آبان ماه امسال با سال گذشته را مقایسه کنند، آمار واقعی مرگ و میر مشخص می‌شود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون قضائی مجلس شورای اسلامی در نهایت رئیس جمهور را به عقلانیت دعوت کرد و از وی خواست که از قانون اساسی فرار نکند بلکه حافظ قانون اساسی باشد./ انا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر