کد خبر: 96100
A

نیکزاد: متری ۱۵۰ میلیون تومان برای خرید خانه در تهران عاقلانه نیست/ دولت ۶ سال از عمرش را در زمینه مسکن تباه کرد‌

نائب رئیس مجلس گفت: در راستای بررسی وضعیت مسکن با جدیت می‌توان گفت که مسکن در اولویت دولت قرار نگرفته و هم اکنون ۲.۵ میلیون خانه لوکس و لاکچری در سطح کشور داریم در حالی که عده‌ای بدون سرپناه مانده‌اند و قدرت خرید این خانه‌ها را ندارند.

نیکزاد: متری ۱۵۰ میلیون تومان برای خرید خانه در تهران عاقلانه نیست/ دولت ۶ سال از عمرش را در زمینه مسکن تباه کرد‌

به گزارش دیده بان ایران؛ علی نیکزاد اظهار داشت: متأسفانه در ارتباط با حوزه مسکن اطلاعات اشتباهی به رئیس‌جمهور داده شده و این مسئله عملکرد دولت را در این حیطه ضعیف کرده و این اقدامات باعث شده تا نتایج خوبی در این زمینه حصول نشود.

وی با اشاره به این که مسکن در اولویت دولت قرار نگرفته است بیان کرد: تا زمانی که مکرراً جلسه‌ای برای رسیدگی به وضعیت مسکن برگزار نشود وضعیت به همین منوال ادامه خواهد داشت و مردم نمی‌توانند قدرت خرید مسکن در شرایط فعلی را داشته باشند چرا که متری 150 میلیون تومان برای خرید خانه معقول و عاقلانه نیست.

نائب رئیس مجلس ادامه داد: ما در حال حاضر 2.5 میلیون خانه لوکس و لاکچری در سطح کشور داریم و این در حالی است که کسی توانایی خرید این خانه‌ها را ندارد و با این وضع نیاز است سریعاً راهکارهای اساسی برای حل مشکلات مربوطه ارائه شود تا بتوانیم با کنترل و مدیریت به موقع وضعیت حوزه مسکن را به شرایط ایده‌آل برسانیم.


نیکزاد با اشاره به سرعت اجرای مسکن ملی نیز تصریح کرد: با توجه به این که صفر تا 100 ساخت مسکن داخلی است و نیروهای کاری هم بومی است به همین منظور نباید تحریم‌ها و واردات را در این بحث دخیل دانست بلکه باید سرعت اجرای طرح مسکن اقدام ملی را خیلی بیشتر از وضعیت فعلی ادامه دهیم.

وی اظهار کرد: ارائه تسهیلات برای ساخت مسکن و حمایت‌های همه‌جانبه دولت در این زمینه به عنوان یک نیاز مبرم و اساسی است چرا که در شرایط اقتصادی فعلی یکی از راهکارهای اساسی ارائه تسهیلات و حمایت از متقاضیان است.

نیکزاد با اشاره به تعییر قیمت محصولات فولادی و سیمان نیز بیان کرد: از وزیر صمت انتظار می‌رود جلوی دلالان و رانت‌خواران را بگیرد و برای مبارزه با گرانی هر چه سریع‌تر تمهیدات اساسی بیندیشد و با حمایت از تولید داخلی زمینه و بستر ارزان‌سازی آن را نیز فراهم کند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر