کد خبر: 96105
A

سه ایرانی که همزمان باکایلی مور گیلبرت تبادل شدند چه کسانی هستند؟+اسامی

خبرگزاری های بین المللی مدعی شدند سه ایرانی آزاد شده از زندان تایلند همان افرادی بودند که به اتهام برنامه ریزی برای به هلاکت رساندن دیپلمات اسرائیلی چند سال پیش بازداشت شده بودند. این در حالی است که خبرگزاری های رسمی داخل کشور ادعای دیگری را مطرح کرده و گفته اند آنه سه تاجر بوده اند

سه ایرانی که همزمان باکایلی مور گیلبرت تبادل شدند چه کسانی هستند؟+اسامی

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ خبرگزاری های بین المللی مدعی شدند سه ایرانی آزاد شده از زندان تایلند همان افرادی بودند که به اتهام برنامه ریزی برای به هلاکت رساندن دیپلمات اسرائیلی چند سال پیش بازداشت شده بودند. این در حالی است که خبرگزاری های رسمی داخل کشور ادعای دیگری را مطرح کرده و گفته اند آنه سه تاجر بوده اند. 

دیده بان ایران نمی تواند به صورت مستقل ادعاهای خبرگزاری ها را تایید کند؛ بنابر این گزارش دولت تایلند 3 شهروند ایرانی زندانی در این کشور را آزاد و تحویل تهران داد. به گزارش رویترز، این سه نفر متهم بودند که در تایلند، در حمله ناکام دخالت داشتند.

به نظر می رسد این سه نفر همان افرادی هستند که با یک شهروند استرالیایی زندانی در ایران، مبادله شدند. ایران این خانم استرالیایی را در سال 97 به اتهام جاسوسی بازداشت و به 10 سال زندان محکوم شد.

این سه ایرانی آزاد شده از زندان تایلند شامل سعید مرادی، محمد خزاعی و مسعود صداقت زاده هستند.

دولت تایلند مدعی شده بود این افراد می خواستند علیه دیپلمات های اسرائیلی در تایلند، حمله ای انجام دهند اما طرف ایرانی این اتهام را قویا تکذیب می کند.

به ادعای تایلند، انفجار بمب در خانه این افراد، منجر به زخمی شدن 5 نفر شد./ دیده بان ایران

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر