کد خبر: 96242
A

این آسیاب به نوبت است/ فاضل لاریجانی، کلید قفل پرونده «اکبر طبری» است؟

با وجود صدور حکم اکبر طبری که بابت تشکیل شبکه ارتشا به ۳۱ سال حبس تعزیری و ضبط اموال محکوم شد، دور تازه ای از بازداشت نزدیکان او در قوه قضاییه آغاز شد.

این آسیاب به نوبت است/ فاضل لاریجانی، کلید قفل پرونده «اکبر طبری» است؟

به گزارش دیده بان ایران، با وجود صدور حکم اکبر طبری که بابت تشکیل شبکه ارتشا به ۳۱ سال حبس تعزیری و ضبط اموال محکوم شد، دور تازه ای از بازداشت نزدیکان او در قوه قضاییه آغاز شد.

روز گذشته، 6 آذر ماه، کیومرث نیاز آذری به اتهام مشارکت در قاچاق حدود ۲ تن طلا دستگیر شد. اتهام وی مشارکت در قاچاق دو تن طلا عنوان شده است. اما نیازآذری که بود که با دستگیری او دوباره نام برخی از سیاستمداران کهنه‌کار بر سر زبان‌ها افتاده است؟!

کیومرث نیاز آذری از زمان تاسیس وزارت اطلاعات تا سال ۸۵ ریاست اداره کل اطلاعات استان مازندران را بر عهده داشت. وی پس از بازنشستگی در سال ۸۵ تقریبا به مدت ده سال بر صندلی ریاست دانشگاه آزاد مازندران تکیه زد و در نهایت با آمدن علی‌اکبر ولایتی به این دانشگاه ( سال 95)  برکنار شد.

لازم به ذکر است فرزند کیومرث نیاز آذری، مصطفی نیازآذری، متهم ردیف پنجم پرونده اکبری طبری است که پس از دستگیری طبری از کشور خارج شد. او به مشارکت در تشکیل شبکه در امر ارتشاء و پرداخت رشوه به اکبر طبری به میزان ۵ قطعه زمین در بابلسر متهم است.

همچنین کیومرث نیازآذری پسرعموی حسین نیاز آذری یکی از نمایندگان شهر بابل هم در مجلس نهم و هم در مجلس دهم است.

بیشتر بخوانید: مصطفی نیاز آذری چطور از ایران فرار کرد؟ همدست اکبر طبری کجاست؟

گفته می شود مصطفی نیاز آذری به پشتوانه پدرش، کیومرث نیاز آذری، از رانت‌های مختلف اقتصادی بهره‌مند شده است و البته شایان ذکر است که خاندان نیازآذری بخش بزرگی از ییلاقات بندپی سوادکوه و بندپی شرقی بابل را به غنیمت گرفتند.

ارتباط کیومرث نیازآذری با فاضل لاریجانی چیست؟!

وحید شورابی، مسئول مرکز هماهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های آزاد در صفحه شخصی توئیتر خود نوشته بود: کاملا تصادفی! در زمان ریاست کیومرث نیازآذری بر دانشگاه آزاد مازندران، فاضل لاریجانی به عنوان رئیس واحد آمل زیر نظر نیازی آذری فعالیت میکرد!

همچنین به دنبال بازداشت سرنخ های تازه پرونده اکبرطبری عصر امروز هم محمدجواد رشیدی رییس سابق اداره امنیت حفاظت قوه و رییس فعلی حفاظت شوراهای حل اختلاف به اتهام اخذ رشوه در پرونده طبری از نیازآذری دستگیر شد.

بیشتر بخوانید: محمدجواد رشیدی رییس سابق اداره امنیت حفاظت قوه قضائیه بازداشت شد

عدم درج نام رشیدی در بین ۲۲ متهم پرونده طبری این سوال را در ذهن مخاطبان مطرح می کند که آیا بازهم افرادی خارج از این پرونده اما مرتبط با آن در لیست بازداشتی های دستگاه قضا قرار خواهند گرفت.؟

بیشتر بخوانید: اسامی ۲۲ متهم پرونده باند اکبر طبری و سوابق آنها

شاید کلید حل این پرونده پر متهم در دست افراد صاحب نفوذ دیگری باشد که این روزها نگران وضعیت خود هستند و عملاً امکان خروج از کشور را هم ندارند.

همانگونه که نحوه بازداشت اکبرطبری در منزل شیخ آملی لاریجانی بیش از آنکه زنگ خطری برای فرد بازداشت شده باشد، اخطاری برای آن دیگری بود./ دیده بان ایران

بیشتر بخوانید : محمد انوشه کیست؟ / ماجرای فراری دادن انوشه توسط طبری

بیشتر بخوانید: اسامی ۲۲ متهم پرونده باند اکبر طبری و سوابق آنها

بیشتر بخوانید: مصطفی نیاز آذری با پرونده هایی مانند تخلفات دریافت ارز دولتی و فروش آن در بازار آزاد و واردات ۲ و نیم تن طلا از دبی چطور آزاد شد؟/ طبری:ما بچه محل بودیم!

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر