کد خبر: 96269
A

بازی سیاسی احمدی نژاد در سه جبهه/ آیا احمدی نژاد با این سه تیم می تواند شرایط کاندیدا توری خود را فراهم کند؟

فعالیت های انتخاباتی محمود احمدی‌نژاد با سه تا تیم، برای حضور در انتخابات ۱۴۰۰ از مدت ها پیش آغاز شده است.

بازی سیاسی احمدی نژاد در سه جبهه/ آیا احمدی نژاد با این سه تیم می تواند شرایط کاندیدا توری خود را فراهم کند؟

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ احمدی نژاد فعالیت های انتخاباتی خود را با کمک سه گروه کلید زده است.  تیم اول، تیم درون حاکمیت، با مدیریت نیکزاد، ماموریت همراه کردن رییسی و بخشی از اصولگرایان تندرو مانند جریان پایداری با احمدی نژاد را دنبال می کند.

هدف اصلی تیم نیکزاد، تلطیف رابطه رهبر انقلاب با احمدی نژاد و گرفتن تاییدیه برای حضور در انتخابات است تا جلوی مخالفت های احتمالی شورای نگهبان گرفته شود. این تیم با تاکتیک مذاکره و تعامل، فعالیت هایشان را دنبال می کنند.

تیم دوم احمدی نژاد، با مدیریت چهره ی  پشت پرده سید مجتبی ثمره هاشمی فعالیت می کند. این تیم وزنه رادیکال درون حاکمیتی جریان احمدی نژاد را سنگین می کند. ‌

گفته می شود بر خلاف جریان نیکزاد، وظیفه تیم ثمره هاشمی حفظ جایگاه سیاسی احمدی نژاد در جریان های سیاسی با تاکتیک حمله و تضعیف جریان های سنتی اصولگرا مثل موتلفه و سایر جریان های سیاسی است. 

جریان سوم، جریان بقایی و مشایی است. هدف این تیم جذب آرای منتقدین و مخالفین نظام است. تاکتیک این تیم ایفای نقش اپزوسیون و مخاطبشان، گروه ها خارج از حاکمیت است. نگاه تیم انتخاباتی مشایی همراه ساختن رسانه ها و جریان های خارج کشور با احمدی نژاد است.

احمدی نژاد در مصاحبه اش با مهدی نصیری که مطلب تازه ای نداشت، نامزدی اش در انتخابات ۱۴۰۰ را به آینده موکول کرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر