کد خبر: 96362
A

احمد حکیمی‌پور: شورای عالی سیاست‌گذاری فضایی بود که برخی فعالیت‌های پشت پرده خود را به نام اصلاح‌طلبی انجام دهند/ شورای عالی به احزاب اصلاح‌طلب لطمه زد

احمد حکیمی‌پور گفت: گویا که عده‌ای حاکمِ بی‌حکم، در شورای عالی فرمانروایی می‌کردند و هر کجا کم می‌آوردند آقای خاتمی را خرج می‌کردند و هر گونه انتقاد به شورای عالی سیاست‌گذاری را تضعیف آقای خاتمی قلمداد می‌کردند.

احمد حکیمی‌پور: شورای عالی سیاست‌گذاری فضایی بود که برخی فعالیت‌های پشت پرده خود را به نام اصلاح‌طلبی انجام دهند/ شورای عالی به احزاب اصلاح‌طلب لطمه زد

به گزارش دیده بان ایران؛ اخیرا رسول منتجب‌نیا در انتقادهای تندی نسبت به اصل شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان گفته است که از تشکیل این شورا از اساس ایراد داشت و نباید شکل می‌گرفت. این سخن در حالی است که این شورا بعد از انتخابات مجلس تا کنون هیچ جلسه‌ای برگذار نکرده است و بعد از استعفای عارف و موسوی‌لاری به عنوان رئیس‌ و نایب‌رئیس شورای عالی گفته می‌شود که عملا شورای عالی سیاست‌گذاری از بین رفته است. از سوی دیگر شورای عالی سیاست‌گذاری در سال‌های فعالیتش همواره مورد انتقاد برخی اصلاح‌طلبان قرار داشت.

احمد حکیمی‌پور،  حزب اراده ملت ایران و فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره سرنوشت شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان گفت: «شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان بعد از انتخابات مجلس یازدهم هیچ جلسه‌ای نداشته است و بعد از انتخابات اسفندماه هم آقایان عارف و موسوی‌لاری از مسئولیت خود کناره‌گیری کردند. با چنین وضعیتی شورای عالی عملا کاری انجام نمی‌دهد و در حال حاضر نقشی در مناسبات سیاسی و انتخاباتی اصلاح‌طلبان ایفا نمی‌کند».اخیرا رسول منتجب‌نیا در انتقادهای تندی نسبت به اصل شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان گفته است که از تشکیل این شورا از اساس ایراد داشت و نباید شکل می‌گرفت. این سخن در حالی است که این شورا بعد از انتخابات مجلس تا کنون هیچ جلسه‌ای برگذار نکرده است و بعد از استعفای عارف و موسوی‌لاری به عنوان رئیس‌ و نایب‌رئیس شورای عالی گفته می‌شود که عملا شورای عالی سیاست‌گذاری از بین رفته است. از سوی دیگر شورای عالی سیاست‌گذاری در سال‌های فعالیتش همواره مورد انتقاد برخی اصلاح‌طلبان قرار داشت.

احمد حکیمی‌پور،  حزب اراده ملت ایران و فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره سرنوشت شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان گفت: «شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان بعد از انتخابات مجلس یازدهم هیچ جلسه‌ای نداشته است و بعد از انتخابات اسفندماه هم آقایان عارف و موسوی‌لاری از مسئولیت خود کناره‌گیری کردند. با چنین وضعیتی شورای عالی عملا کاری انجام نمی‌دهد و در حال حاضر نقشی در مناسبات سیاسی و انتخاباتی اصلاح‌طلبان ایفا نمی‌کند».

او ادامه داد: «من از ابتدا هم منتقد شورای عالی سیاست‌گذاری بودم زیرا این شورا عملا احزاب را تضعیف می‌کرد. اکنون هم ادامه شورای عالی سیاست‌گذاری به صلاح اصلاح‌طلبان نیست و همه باید در پی یک سازوکار اجماعی بهتر باشیم که شمولیت بالایی هم داشته باشد و همه طیف‌ها، تشکل‌ها و احزاب را شامل شود. ما مدت زیادی که برای ایجاد پارلمان اصلاحات یا همان مجمع عالی اصلاح‌طلبان تلاش کردیم اما با کارشکنی برخی و ایجاد بحث‌های فرسایشی از سوی آنها امکان ایجاد آن مجمع عالی فراهم نشد».

او در توضیح کارشکنی‌های برخی در مسیر تشکیل پارلمان اصلاحات، اظهار کرد: «ما بعد از تشکیل مجلس دهم پیگیر تشکیل مجمع عالی بودیم اما عده‌ای در شورای عالی سیاست‌گذاری خود را قیم همه احزاب می‌دانستند و به جای همه تصمیم می‌گرفتند. گویا که عده‌ای حاکمِ بی‌حکم، در شورای عالی فرمانروایی می‌کردند و هر کجا کم می‌آوردند آقای خاتمی را خرج می‌کردند و هر گونه انتقاد به شورای عالی سیاست‌گذاری را تضعیف آقای خاتمی قلمداد می‌کردند».

حکیمی‌پور تصریح کرد: «واقعا امر پیچیده‌ای نیست که در عرصه سیاسی احزاب باید فعال باشند. هر عرصه‌ای فعالان خود را دارد؛ فوتبال، بازیکن می‌خواهد، جشنواره فیلم فجر، کارگردان می‌خواهد، جشنواره کتاب، ناشر می‌خواهد و سیاست هم نیاز به احزاب دارد تا به صورت دموکراتیک پیش برود. باید تشکیلات‌های شناسنامه‌دار کار کنند. واقعا از برخی اصلاح‌طلبان بعید است که هنوز این قاعده مشخص را درک نمی‌کنند. وقتی احزاب کار کردند، در بزنگاه‌های مهم درو هم جمع می‌شوند بر سر یک موضوع واحد به توافق می‌رسند. ایجاد یک جبهه واحد واقعا خنده‌دار است. شورای عالی فضایی بود که برخی فعالیت‌های پشت پرده خود را به نام اصلاح‌طلبی انجام دهند».

این فعال سیاسی در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا در صورت احیای شورای عالی حزب اراده ملت همراه این شورا خواهد شد یا خیر، گفت: «ما فعلا ترجیح داده‌ایم بر فعالیت حزبی خودمان متمرکز شویم و مطالبات واقعی مردم را شناسایی و در انتخابات شوراها ورود کنیم. البته همراه دیگر اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست‌جمهوری1400 خواهیم بود اما نامزد حزبی نداریم. هرچه هم خیر باشد همراهش خواهیم بود. به هر حال باید منتظر بمانیم و ببنیم که اگر احیانا دوباره شورای عالی سیاست‌گذاری شکل گرفت و نواقص گذشته را نداشت و  می‌توانست خیریتی به اصلاحات برساند ممکن است همراه شویم اما آنچه تا آخرین روز جلسات این شورا دیدیم لطمه به احزاب اصلاح‌طلب بود».

منبع: نامه نیوز

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر