کد خبر: 96373
A

از گزارش طنز آمیز خبرگزاری فارس تا فرار به جلو کیهان/ جلوی دهان غضنفرهای داخلی را بگیرید

پس از گذشت سه روز از ترور محسن فخری‌زاده، حرف و حدیث ها پیرامون آن همچنان ادامه دارد. از سناریو نویسی یک مستندساز وابسته به جناح اصولگرا گرفته تا گمانه زنی ها خبرنگار فارس که دستمایه طنز شبکه های فارسی زبان خارجی شده است.گزارشی که حتی با عکس های منتشر شده این خبرگزاری نزدیک به حاکمیت همخوانی ندارد. اما آنچه بیش از همه به چشم افکار عمومی می آید سروصدای تندروهایی است که یک روز نوک پیکان حملات خود را به سمت و سوی ظریف می گیرند. یک روز به سوی مذاکرات و... چنان که ساعتی بعد به گفته کریمی قدوسی، رئیس جمهور را مسئول ترور این دانشمنده هسته ای کشورمان معرفی می کند! روزنامه کیهان هم روز گذشته سعی کردبا طرح حمله به حیفا؛ مسئله ضعف تیم حفافظت و نفوذ را با فرافکنی با سرو صدا به حاشیه بکشاند.

از گزارش طنز آمیز خبرگزاری فارس تا فرار به جلو کیهان/ جلوی دهان غضنفرهای داخلی را بگیرید

به گزارش دیده بان ایران؛ پس از گذشت سه روز از ترور محسن فخری‌زاده، حرف و حدیث ها پیرامون آن همچنان ادامه دارد. از سناریو نویسی یک مستندساز وابسته به جناح اصولگرا گرفته تا گمانه زنی ها خبرنگار فارس که دستمایه طنز شبکه های فارسی زبان خارجی شده است. گزارشی که حتی با عکس های منتشر شده این خبرگزاری نزدیک به حاکمیت همخوانی ندارد. 

اما آنچه بیش از همه به چشم افکار عمومی می آید سروصدای تندروهایی است که یک روز نوک پیکان حملات خود را به سمت و سوی ظریف می گیرند. یک روز به سوی مذاکرات و... چنان که ساعتی بعد به گفته کریمی قدوسی، رئیس جمهور را مسئول ترور این دانشمنده هسته ای کشورمان معرفی می کند!

روزنامه کیهان هم روز گذشته سعی کردبا طرح حمله به حیفا؛ مسئله ضعف تیم حفافظت و نفوذ را با فرافکنی با سرو صدا به حاشیه بکشاند. عباس عبدی روزنامه نگار هم  امروز در یادداشتی به این مموضوع اشاره کرد و نوشت: 

«مسأله مهم‌تر از اصل ترور در ماجرای اخیر، نفوذ است. این را که نمی‌توان با حمله به حیفا یا هر جای دیگر حل کرد. این از اصل ترور مهم‌تر است و هر گونه تأکیدی بر این ترور بدون توجه به مسأله نفوذ گسترده اطلاعاتی، نوعی خودزنی و راه گم کردن است. در حالی که این مسأله برای ترور سردار سلیمانی اصلاً وجود نداشت..»

 

شواهد و قرائن و نزدیکان شهید فخری زاده اما واقعیت های دیگری را درباره مسئله اهمال و نفوذ بیان می کنند. فریدون عباسی یکی از کسانی که پیشتر از ترور جان سالم به در برده است میگوید: محسن فخری زاده به عنوان مشاور مذاکرات هسته‌ای فعالیت داشته و از دهه ۸۰ در لیست ترور اسراییل قرار گرفته‌است. 

این یعنی اینکه برخلاف ادعای کریمی قدوسی که به سلطان ادعاهای تکذیب شده معروف است ترور محسن فخری زاده ربطی به  دیدارش با نماینده های آژانس ندارد.

طی ۴۸ ساعت گذشته با وجود اطلاعیه وزارت اطلاعات درباره اینکه بزودی جزییات این ترور منتشر خواهد شد برخی افراد و رسانه های داخلی نزدیک به برخی نهادهای خاص اصرار دارند به شکل خودسرانه ای اطلاعاتی عجیب را از این ترور منتشر نمایند.

به نظر می رسد نهاد های اطلاعاتی پیش از هر چیز باید جلوی درج اطلاعات بعضاً غلطی که از سوی این افراد که معمولا از رانت اطلاعاتی بالایی هم برخوردارند را در شبکه ها مجازی  بگیرد تا رسانه ها در این شرایط بتوانند به وظیفه خود عمل کنند.

منبع: دیده بان ایران

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر