کد خبر: 96407
A

نامزدهای دارای محکومیت انتخاباتی امکان ثبت‌نام نخواهند داشت

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس با اشاره به بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس در این کمیسیون گفت: با مصوبه امروز این کمیسیون نامزدهای دارای محکومیت‌های انتخاباتی و اقتصادی امکان ثبت‌نام در انتخابات را نخواهند داشت.

نامزدهای دارای محکومیت انتخاباتی امکان ثبت‌نام نخواهند داشت

به گزارش دیده بان ایران؛ سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس با اشاره به بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس در این کمیسیون گفت: با مصوبه امروز این کمیسیون نامزدهای دارای محکومیت‌های انتخاباتی و اقتصادی امکان ثبت‌نام در انتخابات را نخواهند داشت.

 

علی حدادی، سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس در تشریح جزئیات نشست امروز ۱۰ آذر این کمیسیون اظهار داشت: در این نشست بحث اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس را در دستورکار داشتیم و به شرایط عمومی و اختصاصی داوطلبین رسیده‌ایم و با توجه به طولانی بودن زمان این بررسی، این طرح در جلسات آینده هم همچنان در دستورکار این کمیسیون خواهد بود.

 

وی افزود: در ماده ۲۸ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی درباره شرایط عمومی نامزدها توضیحاتی داده است و با رأی نمایندگان مصوباتی در شرایط افراد و نامزدهای انتخابات مجلس داشتیم.

 

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس درباره جزئیات این مصوبه گفت: نامزدهای انتخابات مجلس نبایستی محکومیت انتخاباتی داشته و مرتکب جرائم انتخاباتی شده باشند ضمن اینکه داوطلبین نباید جرائم اقتصادی هم داشته باشند. همچنین این افراد نبایستی محکومیت قاچاق موادمخدر داشته و به آن اعتیاد داشته باشند. همچنین عدم اعتیاد به مواد مخدر را هم بایستی داشته باشند. همچنین درباره عدم محکومیت در محاکم قضایی در بخش امنیت داخلی و یا خارجی از موضوعاتی بود که به آن پرداخته و مصوب کردیم، ضمن اینکه در جلسات آتی به شرایط اقتصادی نامزدهای انتخاباتی مجلس خواهیم رسید. 

 

حدادی گفت: ضمن اینکه طرح تشکیل تشکل‌های صنفی و تخصصی در این کمیسیون که در جلسه پیشین به کارگروه ارجاع شده بود، مورد بحث و بررسی قرار گرفت و بعد از بررسی مجدد آن، مجددا به کارگروه ارجاع شد تا ادامه بررسی آن صورت گیرد و با استفاده از نظرات کارشناسی مرکز پژوهش‌های مجلس، اقدامات تخصصی در این باره صورت گیرد. 

 

وی خاطرنشان کرد: در این نشست درباره اینکه این طرح به معاونت اجتماعی کشور و یا امور اقتصادی وزارت کشور ارجاع شود بحث و بررسی صورت گرفت. 

 

منبع: فارس

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر