کد خبر: 96417
A

مشرق نیوز: شهید فخری زاده عضو تیم برجام نبود!

واعظی در شماره امروز روزنامه ایران تاکید کرده که شهید فخری زاده، عضو تیم مذاکرات برجام بوده است.

مشرق نیوز: شهید فخری زاده عضو تیم برجام نبود!

به گزارش دیده بان ایران؛ سایت نزدیک به محافل امنیتی در واکنش به یادداشت امروز محمود واعظی نوشت: این صحیح نیست که نقش مشاوره ای ایشان را عضویت در تیم برجام تعبیر کرده و شخصیت علمی و محبوبیت این دانشمند برجسته کشورمان را مصادره به مطلوب کنیم.

متاسفانه تیم مذاکره کننده هسته ای در دولت آقای روحانی و به ریاست ظریف، نه تنها از نظرات و نقدهای دقیق و فنی و کارشناسی صاحبنظران و نخبگان و دانشمندان هسته ای استقبال نکرد، بلکه در اجرای 28 شرط ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب، شورای عالی امنیت ملی و مجلس شورای اسلامی نیز دچار قصور و تقصیرهای فراوان شد.

گفتنی است رئیس دفتر حسن روحانی در یادداشتی در روزنامه ایران با عنوان «هوشیاری ملی در برابر ابعاد ترور دانشمند ایرانی» نوشت:«جفا به دولت و هجمه‌های سازمان‌یافته، نه برای اعضای دولت و نه برای مردم اتفاق تازه‌ای نیست اما برخی اتهامات و تخریب‌ها به قدری دور از انصاف است که آه از نهاد هر انسان آزاده‌ای بلند می‌کند. ما شهید فخری زاده را سرمایه تمام ملت ایران می‌دانیم اما کسانی که جز از عینک منافع جناحی، توان مشاهده و تجزیه و تحلیل اتفاقات و موضوعات را ندارند، ظاهراً فراموش کرده‌اند که این شهید بزرگوار در سالهای گذشته عضوی از دولت تدبیر و امید بوده است».

واعظی در ادامه نوشت:«حالا به جای اینکه دولت برای استفاده از قابلیت‌ها و توانمندی‌های این شهید قدر ببیند،‌ در مظان اتهامات ناروا و شایعات بی‌اساس قرار گرفته است. از نتایج عجیب این عملیات روانی غیرمسئولانه،‌ یکی این است که شهید بزرگواری که عضوی از دولت بوده و همزمان با تیم مذاکره‌کننده، به دلیل نقش‌آفرینی در توسعه و بالندگی صنعت صلح‌آمیز هسته‌ای، ‌نشان درجه دو خدمت از دست رئیس‌جمهور دریافت کرده است (این مسئله به دلیل ملاحظات امنیتی در آن زمان رسانه‌ای نشد) را مخالف دولت بازنمایی می‌کنند و شهادت مظلومانه او را به برجام ربط می‌دهند».

واعظی تاکید کرده که شهید فخری زاده، عضو تیم مذاکرات برجام بوده است.

در روزهای گذشته «فریدون عباسی» نماینده مجلس و رئیس اسبق سازمان انرژی اتمی و از جمله دانشمندان هسته ای که پیش از این توسط عوامل موساد مورد ترور قرار گرفته بود، گفت:«شهید فخری زاده تقریباً از سال ۸۲ که مذاکرات هسته‌ای با ۳ کشور دنیا آغاز شد، در معرض رصد سرویس‌های امنیتی و خارجی بود و در لیست ترور دشمنان قرار گرفت...وی به عنوان پشتیبان مذاکرات هسته‌ای فعالیت می‌کرد و به همراه من و دیگر افراد مشورت‌های فنی را به تیم مذاکره کننده می‌کرد».

 

منبع: دیده بان ایران

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر