کد خبر: 96419
A

امیری محلاتی به هاشمی و رهبری، خبر برنامه نفت در برابر غذای آمریکا و حمله به ایران را داد/ محلاتی کیست؟+سوابق

در ماه های گذشته ویدئوی مربوط به سال ۹۴ از آیت الله هاشمی رفسنجانی منتشر شده که ایشان سوابق مذاکره و گفت و گو در خصوص برجام را توضیح می دهند در فیلم از سفیری نام می برند که حضور و پیغام او موجب شد رهبری و هاشمی رفسنجانی به پیشنهاد عمان برای مذاکره میان ایران و آمریکا پاسخ بدهند

 امیری محلاتی به هاشمی و رهبری، خبر برنامه نفت در برابر غذای آمریکا و حمله به ایران را داد/ محلاتی کیست؟+سوابق

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ در ماه های گذشته ویدئوی مربوط به سال ۹۴ از آیت الله هاشمی رفسنجانی منتشر شده که ایشان سوابق مذاکره و گفت و گو در خصوص برجام را توضیح می دهند در  فیلم از سفیری نام می برند که حضور و پیغام او موجب شد رهبری و هاشمی رفسنجانی به پیشنهاد عمان برای مذاکره میان ایران و آمریکا پاسخ بدهند. هاشمی رفسنجانی در این خاطره گفته بود:«دولت وقت آمریکا (اوباما) برنامه نفت در برابر غذا را دارد و به دنبال اجرای طرحی شبیه حمله به عراق است. 

نام این سفیر که در خاطره مرحوم هاشمی رفسنجانی ذکر نشده محمدجعفر امیر محلاتی است. او از سال ۱۳۶۷ تا ۱۳۶۸ سفیر ایران در سازمان ملل متحد بود و نقش عمده ای در پایان بخشی جنگ ایران و عراق ایفا نمود.

محلاتی کیست؟

محلاتی هم‌اکنون استاد و دانشور منتخب در مطالعات اسلامی و الهیات صلح در دانشکدهٔ مطالعات مذهبی و دارای کرسی نانسی شروم دای در مطالعات خاورمیانه و شمال آفریقا در کالج ابرلین و از امنای بنیاد فرهنگی ایلکس است. 

محلاتی دارای لیسانس اقتصاد از دانشگاه ملی ایران، کارشناسی ارشد اقتصاد سیاسی از دانشگاه اورگن و مدرک مهندسی از دانشگاه کانزاس است. او در سال ۱۳۷۸ دکترای مطالعات اسلامی را از دانشگاه مک گیل دریافت کرد. او در دانشگاه‌هائی چون کلمبیا، پرینستون، ییل و جورج تاون در زمینهٔ جهان اسلام تدریس کرده و در سال ۲۰۰۴ نیز در دانشگاه هاروارد فلوشیپ مطالعات ایرانی داشته‌است.

او فرزند شیخ مجدالدین و نوهٔ شیخ بهاءالدین محلاتی، مرجع تقلید مقیم شیراز است. محلاتی برادر همسر سید حسین مدرسی طباطبایی، استاد دانشگاه پرینستون است

امسال روزنامه جروزالم پست گزارش داد، گروهی از زندانیان سیاسی سابق و فعالان حقوق بشر ایران با ارسال نامه‌ای به رئیس «کالج اوبرلین» در ایالت اوهایو، از مدیریت آن دانشگاه خواسته‌اند که محمدجعفر محلاتی را که در این دانشگاه مطالعات دینی تدریس می‌کند، اخراج کند. در این نامه آمده‌است که محلاتی در زمان اعدام‌های زندانیان  در سال ۶۷ نقش ایفا کرده است. رجا نیوز سال۹۶ به عنوان مدیر دو تابعیتی و دلال رابطه ایران و آمریکا نام برده بود.

منبع: دیده بان ایران

 

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر