کد خبر: 96422
A

فارس هم گزارش داد ترورفخری زاده با سلاح اتوماتیک انجام شده است

خبرگزاری فارس نوشت: علیرغم اینکه ایشان از تیم حفاظت به نسب بهتری برخوردار بودند ولی دشمن بهره‌گیری از سیستم‌های پیشرفته را به سایر شیوه‌های احتمالی ترور اضافه کرده و این دانشمند بزرگ را هم به شهادت رساند.

فارس هم گزارش داد ترورفخری زاده با سلاح اتوماتیک انجام شده است

به گزارش دیده بان ایران؛ خبرگزاری فارس با انتشار گزارشی نوشت:ترورها روز به روز پیشرفته‌تر می‌شوند و ترور شهید محسن  فخری زاده زاده دانشمند هسته‌ای کشورمان این مسئله را به خوبی نشان داد.

این ترور هم به این شکل است که ماشین ضدگلوله حامل شهید محسن فخری‌زاده و همسر وی، صبح جمعه به همراه ۳ ماشین تیم حفاظت از شهر رستمکلای مازندران به سمت آبسرد دماوند حرکت می‌کند. 

ماشین پیشرو تیم حفاظت چند کیلومتر مانده به محل حادثه، اسکورت را برای چک و خنثی محل مقصد ترک می‌کند.

در همین لحظات، صدای ناشی از اصابت چند گلوله به ماشین، موجب جلب توجه دکتر فخری‌زاده و متوقف کردن ماشین می‌شود. فخری‌زاده به تصور اینکه صدا ناشی از برخورد با مانع خارجی یا اشکال در موتور خودرو بوده از ماشین پیاده می‌شود.

در همین لحظه از خودرو نیسانی که در فاصله ۱۵۰ متری ماشین شهید متوقف بوده، از یک دستگاه تیربار اتوماتیک کنترل از راه دور، شلیک‌های متعددی به سمت شهید صورت می‌گیرد. دو گلوله به پهلو و یک گلوله به پشت شهید برخورد می‌کند که منجر به قطع نخاع وی می‌گردد. 

در این اثنا سرتیم حفاظت بدن خود را حائل پیکر شهید می‌کند و چند تیر نیز به بدن وی اصابت می‌کند. لحظاتی بعد همان نیسان متوقف شده نیز منفجر می‌شود.

پیکر مجروح شهید به درمانگاه و از آنجا با بالگرد به بیمارستانی در تهران منتقل می‌شود که متاسفانه بعد از مدتی به شهادت می‌رسد.

علیرغم اینکه ایشان از تیم حفاظت به نسب بهتری برخوردار بودند ولی دشمن بهره‌گیری از سیستم‌های پیشرفته را به سایر شیوه‌های احتمالی ترور اضافه کرده و این دانشمند بزرگ را هم به شهادت رساند.

حال باید سیستم های اطلاعاتی و امنیتی کشور نیز به بررسی چگونگی و ابعاد این ترور بپردازند ولی آنچه که بسیار اهمیت دارد این است که شیوه‌های ترور در 40 سال گذشته متاثر از دو عامل یعنی پیشرفت تکنولوژی و خلاهای اطلاعاتی و امنیتی بوده و این مسئله در حادثه ترور شهید فخری زاده نیز به خوبی نشان داده شد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر