کد خبر: 96515
A

وظیفه حفاظت از «شهید فخری زاده» برعهده سپاه انصارالمهدی بود؟

با گذشت چهار روز از ترور شهید محسن فخری زاده در منطقه آبسرد دماوند هنوز هیچ مقام رسمی درباره جزییات این ترور اطلاعاتی را ارائه نکرده است.

وظیفه حفاظت از «شهید فخری زاده» برعهده سپاه انصارالمهدی بود؟

به گزارش دیده بان ایران؛ با گذشت چهار روز از ترور شهید محسن فخری زاده در منطقه آبسرد دماوند هنوز هیچ مقام رسمی درباره جزییات این ترور اطلاعاتی را ارائه نکرده است. 

این در حالی است که روزگذشته دریابان شمخانی در اظهاراتی جالب به خبرنگار شبکه خبر گفت که "دشمن۲۰ سال به‌دنبال ترور شهید فخری‌زاده بودند و ما می دانستیم شهید فخری زاده در آبسرد دماوند ترور می شود!"

دبیر شورای عالی امنیت ملی همچنین اضافه کرد: "پیش از این عملیات‌های فراوانی علیه شهید فخری زاده انجام شده بود که  ناکام مانده بود. دستگاه‌ها و سیستم‌های اطلاعاتی به این اطلاعات رسیدند که ایشان هدف است و قرار است در همین نقطه‌ای که به شهادت رسید، اقدامی علیه ایشان صورت بگیرد و تقویت لازم هم در ارتباط با حفاظت انجام شد ولی دشمن در این ترور از سبک و شیوه کاملاً جدید، حرفه‌ای و تخصصی استفاده کرد و بعد از ۲۰ سال متاسفانه موفق شد."

محمود علوی وزیر اطلاعات هم در مراسم خاکسپاری این دانشمند هسته ای اعلام کرد که به " در جریان بررسی ترور شهید فخری زاده به سرنخ‌های زیادی رسیدیم که به وقتش اعلام خواهیم کرد."

این اظهارات در حالی مطرح می شود که تاکنون پنج روایت از نحوه چگونگی این ترور در رسانه ها مطرح شده است.

اما با این وجود به نظر می رسد مسئول حفاظت از جان شهید محسن فخری زاده برعهده سپاه انصارالمهدی (عج) بود که  بعد از ترور اکبر هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۵۸ امام خمینی(ره) رهبر جمهوری اسلامی ایران، در فرمایشی مسئولیت حفاظت از جان مسئولین جمهوری اسلامی ایران را به عهده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی واگذار نمود، که بعد از آن، سپاه حفاظت تشکیل شد و در سال ۱۳۶۸ سپاه حفاظت ولی‌امر و سپاه حفاظت از شخصیت‌ها از یکدیگر تفکیک شدند و سپاه حفاظت انصار المهدی (عج) شکل گرفت. بعد از تغییرات ساختاری در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، یگانی با عنوان فرماندهی حفاظت سپاه تشکیل شد، که مسئولیت اداره سپاه حفاظت هواپیمایی و سپاه حفاظت انصار المهدی(عج)  را عهده دار شد.

سپاه حفاظت انصار المهدی (عج) جزء یکی از زیرمجموعه های سپاه پاسداران می باشد که در تخصص حفاظت فیزیکی از مسئولان و شخصیت‌های نظام جمهوری اسلامی ایران و همینطور حفاظت هواپیمایی فعالیت دارد.

منبع: دیده بان ایران

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر