کد خبر: 96534
A

سخنگوی وزارت خارجه: اگر ردپایی از هر کشوری در ترور شهید فخری‌زاده دیده شود عاملان مجازات خواهند شد

سخنگوی وزارت خارجه در خصوص سکوت برخی حکام عرب در ترور شهید فخری زادهگفت: ما دوست داریم تصور کنیم همسایگان ما در حال بازگشت به مسیر هستند والا در غیر این صورت اگر ردپایی از کسی در این ترور پیدا شود همان طور که ارکان نظام اشاره کردند هم آمرین و هم عاملین این اقدام بزدلانه مجازات خواهند شد.

سخنگوی وزارت خارجه: اگر ردپایی از هر کشوری در ترور شهید فخری‌زاده دیده شود عاملان مجازات خواهند شد

به گزارش دیده بان ایران؛ سعید خطیب زاده، سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی رسانه‌ای وزارت خارجه در نشست خبری هفتگی خود در خصوص اینکه واکنش همسایگان عرب ما در منطقه در خصوص ترور ناجوانمردانه دکتر فخری زاده به چه نحوی بوده است و برخی تحلیل گران معتقدند عدم موضع گیری برخی از حکام عرب در حقیقت حکایت از همکاری آن‌ها با رژیم صهیونیستی دارد، گفت: در بین کشور‌های عرب همسایه فقط یک کشور در خصوص این ترور موضع نگرفته و ۶ کشور از ۷ کشور حوزه همکاری‌های خلیج فارس مواضع جدی اتخاذ کردند. یعنی یا بیانیه محکومیت دادند و یا تماس تلفنی با دکتر ظریف داشتند. طبیعتا آن یک کشور هم باید در سیاست‌های خود تجدیدنظر کند.


سفر سراسیمه پمپئو به منطقه جهت جلوگیری از شکست تاریخی ایالات متحده بود
خطیب زاده با اشاره به سفر سراسیمه و پر از استرس پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در روز‌های اخیر و پیش از ترور شهید فخری زاده به منطقه گفت: مشخص است که این وزیر خارجه ورشکسته رژیم ترامپ سراسیمگی و اضطرابش در سفر به منطقه از چه جهت بوده است. این سراسیمگی از باب جلوگیری از یک شکست بزرگ تاریخی است که یک رژیم در ایالات متحده می‌توانست متحمل شود.

مشخص است که این وزیر خارجه ورشکسته رژیم ترامپ سراسیمگی و اضطرابش در سفر به منطقه از چه جهت بوده است. این سراسیمگی از باب جلوگیری از یک شکست بزرگ تاریخی است که یک رژیم در ایالات متحده می‌توانست متحمل شود.



سخنگوی وزارت خارجه تصریح کرد: ایالات متحده تمام حیثیت، آبرو و آنچه داشته است را در سبد فشار بر ملت ایران قرار داده، اما به هیچ یک از اهداف خود نرسیده است و شاهد این مدعا اخباری است که از اجلاس برگزار شده سه جانبه در منطقه و اظهارات نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس به گوش می‌رسد.

وی تاکید کرد: ما دوست داریم تصور کنیم همسایگان ما در حال بازگشت به مسیر هستند والا در غیر این صورت اگر ردپایی از کسی در این ترور پیدا شود همان طور که ارکان نظام اشاره کردند هم آمرین و هم عاملین این اقدام بزدلانه مجازات خواهند شد.

منبع: SNN

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر