کد خبر: 96601
A

بایدن: با مشورت متحدانمان محدودیت‌ هسته‌ای و موشکی ایران را تشدید می‌کنیم

جو بایدن،‌ رییس‌جمهور منتخب آمریکا، در نخستین اظهار نظر مشروحش پس از انتخابات درباره ایران گفت: دولتش با مشورت «متحدان» آمریکا محدودیت‌های هسته‌ای ایران را تشدید و به برنامه موشکی جمهوری اسلامی رسیدگی خواهد کرد.

بایدن: با مشورت متحدانمان محدودیت‌ هسته‌ای و موشکی ایران را تشدید می‌کنیم

به گزارش سایت دیده بان ایران؛جو بایدن،‌ رییس‌جمهور منتخب آمریکا، در نخستین اظهار نظر مشروحش پس از انتخابات درباره ایران گفت: دولتش با مشورت «متحدان» آمریکا محدودیت‌های هسته‌ای ایران را تشدید و به برنامه موشکی جمهوری اسلامی رسیدگی خواهد کرد.

 

بایدن که پیشتر بازگشت به برجام را از اولویت‌های دولت متبوعش در صورت پیروزی در انتخابات اعلام کرده بود، روز سه‌شنبه ۱۱ آذرماه اعلام کرد همچنان بر سر این دیدگاهش ایستاده و دولتش در صورتی تحریم‌های تهران را لغو خواهد کرد که این کشور از توافق هسته‌ای «پیروی کامل» کند.

او همچنین درباره مذاکره با ایران اشاره کرد: «با مشورت متحدان و شرکای خود، به مذاکره و توافق‌‌هایی خواهیم پرداخت تا محدودیت‌های هسته‌ای ایران را تشدید و تمدید کنیم.»

بایدن بازگشت آمریکا به برجام را در صورت اجرای دقیق آن از سوی تهران «نقطه شروع» برای مذاکرات دانسته است.

رییس جمهور منتخب آمریکا که از ماه میلادی ژانویه در کاخ سفید مستقر خواهد شد، همچنین تاکید کرد که طی مذاکرات آتی با ایران «رسیدگی به برنامه موشکی» را هم در دستور کار خواهد داشت.

 تاکید بایدن بر پرداختن به برنامه موشکی ایران در مذاکرات و همچنین مشورت با شرکا و متحدان آمریکا همان موضوعاتی است که مقام‌های دیپلماتیک دولت دونالد ترامپ نیز، با وجود اختلاف شدید با بایدن بر سر ایران، طی هفته‌های گذشته و پس از انتخابات به آن اشاره کرده بودند.


 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر