کد خبر: 96608
A

مجلس چرا طرح دیروزش را اصلاح کرد؟

مجلس مهلت یک‌ماهه را به دوماه و عبارت پس‌از تصویب قانون را به عبارت «دوماه پس‌از لازم‌الاجراشدن قانون» تغییر داد.

مجلس چرا طرح دیروزش را اصلاح کرد؟

به گزارش دیده بان ایران؛ نمایندگان مجلس در جلسه امروز، ماده ۶ طرحی که دیروز درباره برنامه هسته‌ای تصویب کردند و آن‌ «اقدام راهبردی برای رفع تحریم‌ها» نامیده‌اند، اصلاح‌ کردند. 

نمایندگان بنابر ایرادی که شورای نگهبان گرفته، ماده ششم این طرح را دوباره و این‌بار با این انشاء تصویب کردند: 

«دولت جمهوری اسلامی موظف است در صورت اجرانشدن کامل تعهدهای کشورهای طرف برجام در قبال ایران؛ عادی نشدن روابط بانکی و رفع کامل موانع صادرات و فروش کامل نفت و فرآورده‌های نفتی ایران و برگشت کامل و سریع ارز منابع حاصل از فروش، دوماه پس‌از لازم‌الاجراشدن این قانون، نظارت‌های فراتر از پادمان از جمله اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را متوقف کند.»

حالا مجلس مهلت یک‌ماهه را به دوماه و عبارت پس‌از تصویب قانون را به عبارت «دوماه پس‌از لازم‌الاجراشدن قانون» تغییر داده است.

 یعنی چه؟ یعنی مجلس به‌جای یک‌ماه که از دیروز آغاز می‌‌شد،  حالا دست‌کم دوماه؛ آن‌هم پس‌از ابلاغ‌ قانون به دولت(نه تصویب آن‌)  به دولت مهلت داده‌ که اگر تحریم‌ها برداشته نشد، نظارت بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای را متوقف کند.

 چرا؟ چون اگر مهلت یک‌ماهه برجا می‌ماند، هنوز دولت جو بایدن بر سر کار نیامده بود که از بار تحریم‌ها بکاهد اما حالا با مهلتی بیش‌از دوماه، دست‌کم دولت بایدن در آمریکا سر کار آمده و احتمالا  اگر بخواهد که باز هم در روزهای ابتدایی بعید است می تواند از بار تحریم‌ها بکاهد./ روزآروز

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر