کد خبر: 9662
A

سردارسلامی: آمریکا قصد داشت پس از سوریه در فینال به ایران برسد

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: آمریکایی ها قصد داشتند پس از سوریه حرکتشان را به لبنان و عراق بسط دهند و در فینال به جمهوری اسلامی ایران برسند و نظام جدیدی را در خاورمیانه شکل دهند.

سردارسلامی: آمریکا قصد داشت پس از سوریه در فینال به ایران برسد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، سردار حسین سلامی در برنامه نگاه یک شبکه یک سیما با اشاره به اینکه آمریکایی ها هنوز یاد نگرفته اند به تعهدات خود پایبند بمانند، گفت: برای پایبندی آمریکایی ها و تروریست ها به تعهدات خود تنها راه، غلبه میدانی است. باید قدرت پیشگام سیاست و دیپلماسی باشد و دیپلماسی بتواند در عرصه سیاست حقوق مردم را از آمریکایی ها و وابستگان آن بگیرد. آمریکایی ها و تروریست ها بر اساس عدالت و انصاف عمل نمی کنند و فقط زبان قدرت را می فهمند. زبان آمریکایی ها در مذاکرات زبان هنرپیشگی است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: گروه های تروریستی به قواعد بین المللی و انسانی و توافقات خود هیچ پایبندی ندارند بنابراین این موجب می شود هیچ توافقی با آنها بدون اعمال قدرت به دست نیاید. مفاهیم حقوق بشر در سازمان های بین المللی معیاری است که به وسیله آمریکای ها شاخص گذاری، تبلیغ و ترویج می شود. آتش زدن اتوبوس هایی که برای خارج کردن مردم فوعه کفریا اعزام شده بودند به وسیله تروریست ها نشان دهنده معیارهای بی رحمانه و اعتقادات غیر انسانی آنها است اما سازمان های بین المللی حقوق بشر به آن واکنشی نشان ندادند. قدرت موشکی جمهوری اسلامی ایران در فضای دو دهه تحریم بالغ شد و پرورش یافت و امروز قدرت بازدارنده ای است که دشمنان ایران آن را درک می کنند.

سردار سلامی با بیان اینکه بازدارندگی، اثر گذاری روانی یک قدرت در ذهن طرف مقابل است گفت: قدرت موشکی ایران در ذهن دشمنان کشورمان تصاویر دقیقی را ترسیم کرده است . تمدید قانون تحریم ها بر ضد ایران جنگ اقتصادی آمریکا با کشورمان است و تحریم های گذشته سخت واقعی ، جهانی و فشرده بود اما قدرت موشکی ایران نیز جهانی شده است.  ما در حوزه هایی مانند هوا فضا، هسته ای ، نانو و بیوتکنولوژی و موشکی که تحت فشار بودیم بیشتر رشد کردیم. اینکه فکر کنیم برجام می توانست فضای دشمنی ایران و آمریکا را به دوستی تبدیل کند اشتباه بوده است. برجام در مسیر مبارزه ملت ایران با آمریکا شکل گرفت. جنگ اقتصادی آنها با ایران کاهش نمی یابد زیرا هر چه اهرم اقتصادی انها در کشوری قوی تر باشد اهرم کنترل سیاسی امریکایی ها نیز قوی می شود.

سردار سلامی درباره اظهارات نخست وزیر انگلیس در جمع سران برخی کشورهای عرب گفت: پشت صحنه نمایش شرم آور سران مرتجع عرب با نخست وزیر انگلیس این بود که انگلیسی ها فکر می کنند آمریکا رو به زوال قدرت است و در منطقه خلاء ایجاد می شود.  آمریکایی ها به تدریج فضا را خالی می کنند چون عرصه برای حضور آنها تنگ شده و قدرت آنها رو به افول است اما تصور انگلیسی ها برای پر کردن جای آمریکایی ها نادرست است. مقامات سیاسی برخی کشورهای عربی منطقه نیز حس کرده اند آمریکایی ها دیگر تکیه گاه اصلی نیستند. اینکه مقامات عربی به انگلیس و روسیه در برخی مواقع نزدیک می شوند برای فهماندن این موضوع به آمریکایی هاست.برنامه های انگلیس برای منطقه خواب بی تعبیری است که انگلیسی ها می بینند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: مردم سوریه نماد ملتی شریف و عزتمند هسنند و کسانی که برای تروریست های محاصره شده در حلب اشک تسماح می ریختند 6 سال است که میلیون ها نفر از مردم سوریه را آواره و شهرهای این کشور را ویران کرده اند. ارتش سوریه و مقاومت بیشترین تلاش را کردند که حلب با کوچک ترین خسارت جانی و مالی آزاد شود. صبر ارتش و مقاومت و محاصره تروریست ها آنها را وادار به تسلیم می کند.

وی گفت: اینکه رژیم آل سعود و صهیونیست ها در حاشیه امن هستند و دستگاه های حقوق بشر به خواست آمریکایی ها عمل می کنند نشان دهنده کارکرد نداشتن این دستگاه هاست. رد پای کشورهای حامی تروریست در 6 سال جنایت تروریست ها در سوریه مشخص است. برخی رژیم های منطقه می خواهند رویای سیطره منطقه ای را تجربه کنند اما عاجزند و اکنون همه این کشورها به دلیل شکست در حلب عزادارند. آمریکا برای ورود دوباره به سرنوشت سیاسی منطقه خاورمیانه، حلب را نشانه رفت اما با آزادسازی این شهر آرمان هایش سقوط آزاد کرد. آمریکایی ها قصد داشتند پس از سوریه حرکتشان را به لبنان و عراق بسط دهند و در فینال به جمهوری اسلامی ایران برسند و نظام جدیدی را در خاورمیانه شکل دهند.

سلامی گفت: آمریکایی ها همیشه رویارویی با ایران را مبارزه نهایی می پندارند و می خواهند ما را از قدرت منطقه ای به قدرت ملی محدود کنند و دستیابی به هسته نظام جمهوری اسلامی ایران را هدف می دانند اما با آزادسازی حلب دریافتند که قادر به مدیریت و اقدامات و تحملات منطقه نبوده و نیستند.

جانشین فرمانده کل سپاه افزود: سعودی ها و همین طور ترکیه قصد داشتند با ایجاد تحول در منطقه و برقراری ارتباط تنگاتنگ با ایران اهدافشان را پیاده سازی کنند و به این منظور در سوریه، حلب را پاشنه طلایی تحولات قلمداد می کردند، حلب یعنی در دست داشتن شمال سوریه زیرا پایتخت اقتصادی سوریه با قدمتی تاریخی 6000 سال قبل از میلاد با عنوان هاب اقتصادی منطقه قلمداد می شده است. وقتی حلب آزاد شد سیاست های آمریکا، سعودی ها و رژیم صهیونیستی با شکست مواجه شد. حزب الله روزگاری در دستور کار صهیونیست ها، آمریکا و اروپایی ها بود تا مهار شود اما امروزه حزب الله به قدرت منطقه تبدیل شده و میان آمریکا، اروپا و صهیونیست از یک طرف و از سویی دیگر متجاوزین مستقر در سوریه قرار دارد اما با سیطره خود در منطقه سبب عقب راندن متجاوزین شده و امروز در لبنان به صیانت سیاسی رسیده است. می توان گفت پیامد این نبردها در سوریه شکوفایی جبهه ای وسیع در کل منطقه بوده است.

جانشین فرمانده کل سپاه، فرسایش روانی تروریست های تکفیری و در نهایت آزادسازی حلب را متأثر از مسدود شدن تدریجی منافذ نیروهای تروریستی در شمال حلب و استهلاک انرژی که در گروه های تروریستی پدید آمد عنوان کرد و گفت: معمولاً عمر گروه های تروریستی این چنین بیش از هفت سال نیست اما شاهد هستیم که تکفیری ها چگونه رشد و تکثیر یافتند و حمایت مالی شدند، مورد آموزش قرار گرفتند و مرزها یکی پس از دیگری برای شان گشوده شد برای تکفیری هایی که به مدرن ترین تسلیحات نظامی مجهز بودند. 
 مطلعیم که چندین هواپیمای آمریکایی مهمات و سلاح به عراق و سوریه حمل می کردند تا به تروریست های تکفیری کمک کنند، اقتصاد تکفیری ها نیز از فروش نفت سوریه تأمین می شد و این شدنی نبود به جز همکاری منطقه ای و اقتصادی سعودی ها که طبق نقشه از پیش تعیین شده آمریکا انجام می شد.

او افزود: حلب پیچیده ترین موقعیت آزادسازی را داشت اما نهایتاً آزاد شد و حقیقت این است که باطل همیشه شکست می خورد پیشتر تصور این بود که آمریکا هر جا وارد شود پیروز است اما در سوریه دیدیم که آمریکا حتی وارد خاک این کشور هم نشد چرا که ذخایر استراتژیک و میدانی آنها خاتمه یافته بود و به این خاطر به نبرد نیابتی روی آورد و در این نبردها کسی برنده است که مقاومت روانی بیشتری داشته باشد. ما در کنار سوریه ماندیم و تکلیف خود دانستیم که به حمایتمان ادامه دهیم و در نهایت حاصل این شد که راهبرد آمریکایی ها برای نفوذ به کشوری همچون سوریه که از ارکان مهمی از نظر مقاومت برخوردار است شکست خورد. هدف آمریکایی ها و ائتلافی که همراهش بود (سعودی ها و اروپایی ها) این بود که جغرافیای به هم پیوسته از لحاظ آرمانی و عملکرد دفاعی خاورمیانه از هم گسسته شود و نقطه کانونی این جغرافیا، سوریه بود که اگر تسخیر می شد ارتباط ما با لبنان و فلسطین قطع می شد.

سلامی افزود: ما معتقدیم جهان اسلام همه سرنشینان یک سفینه هستند که با همبستگی و همدلی در مقابل هر تجاوزی شکست ناپذیر خواهند بود.

منبع: میزان

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر