کد خبر: 96683
A

چرا فکر می کنید اروپا از ایران می‌ترسد؟

این حرفها دقیقا به کار نتانیاهو می‌آید که به وسیله آن در فضای بین المللی اعلام کند: «همانطور که بارها گفتیم ایران درحال حرکت به سمت بمب هسته‌ای است» از همین رو به راحتی بار دیگر اجماع جهانی علیه ایران ایجاد کرده و پرونده ایران را به شورای امنیت سازمان ملل و ذیل فصل هفتم ببرد. همان کاری که یکبار در سال 85 احمدی‌نژاد انجام داد و هنوز که هنوز است ایران نمی‌تواند از تبعات آن دور شود.

چرا فکر می کنید اروپا از ایران می‌ترسد؟

به گزارش دیده بان ایران؛ احمدی بیغش نماینده تیم احمدی نژاد در مجلس که روز تصویب طرح مجلس برای مخالفت با برجام گفته بود: «همه مردم از تصویب این طرح احساس خوشحالی می‌کنند» امروز گفته: «قانون اقدام راهبردی خوب است ولی باید انتقام بگیریم.» او تاکید کرده است که «اگر انتقام حاج قاسم را جوری میگرفتیم که صدها تابوت از خلیج فارس ببرند شهید فخری زاده ترور نمی‌شد» 

اگر از آنها بپرسیم: طرح راهبردی مجلس دقیقا چه ضرری به طرف‌های خارجی میزند و جز خوشحال کردن اسرائیل چه نتیجه‌ای به دنبال دارد؟» خواهند گفت: «ما با افزایش سطح غنی سازی اورانیوم، افزایش سانترفیوژها، بالا بردن ذخائر اورانیوم و مهمتر از آن بیرون کردن بازرسان آژانس، طرف‌های غربی را می‌ترسانیم. در واقع می‌خواهیم به آنها هشدار بدهیم که از ما بترسید چون ممکن است ما به زودی به بمب هسته‌ای دست پیدا کنیم.» تصور آنها این است که با این منطق اتحادیه اروپا و کشورهای منطقه از ما می‌ترسند و برای اینکه اجازه ندهند ما به سلاح هسته‌ای دست پیدا کنیم حتما می‌آیند به دست و پای ما می‌افتند که تو را خدا دست بردارید و ما هر چه شما نیاز داشته باشید به شما می‌دهیم.» 

اولا: سیاست بین‌المللی مانند سیاست داخلی نیست که بشود با سیاست «النصر بالرعب» با آن برخورد کرد. 

ثانیا: اگر شما به فتوای رهبری در مورد دستیابی به سلاح هسته‌ای اعتقاد ندارید و فکر می‌کنید رهبری ممکن است اجازه دهد در خفا و به دور از چشم همه، برخلاف فتوای خودشان، به سمت ساخت سلاح هسته ای برویم، سخت در اشتباه هستید. ظاهرا ما و اوباما در این زمینه اعتقادمان به اینکه «رهبری جمهوری اسلامی حقیقتا پای فتوای خود ایستاده» ایمان بیشتری داریم. لذا این تنها ترامپ و نتانیاهو بودند که معتقد هستند فتوای رهبر ایران ارزشی ندارد و دروغین است. آنها معتقدند ایران در خفا می‌خواهد به بمب هسته‌ای دست پیدا کند و از همین رو این حق را بر خودشان فرض گرفتند که هر کاری را برای ممانعت از دست‌یابی ایران به سلاح هسته‌ای انجام دهند. لذا نگاه کنید دقیقا در کدام جبهه ایستاده‌اید. 

ثالثا: این حرفها دقیقا به کار نتانیاهو می‌آید که به وسیله آن در فضای بین المللی اعلام کند: «همانطور که بارها گفتیم ایران درحال حرکت به سمت بمب هسته‌ای است» از همین رو به راحتی بار دیگر اجماع جهانی علیه ایران ایجاد کرده و پرونده ایران را به شورای امنیت سازمان ملل و ذیل فصل هفتم ببرد. همان کاری که یکبار در سال 85 احمدی‌نژاد انجام داد و هنوز که هنوز است ایران نمی‌تواند از تبعات آن دور شود. 

مخاطب اینکه «باید انتقام می‌گرفتیم و نگرفتیم» دقیقا کیست؟ آیا در این زمینه دولت تصمیم‌گیرنده نهایی است که اجازه ندهد انتقام گرفته شود؟ در این زمینه‌ها اگر کسی به حرف دولت گوش می‌کرد که در اوج برجام موشک تهدید‌آمیز به هوا نمی‌فرستادند. حد نهایت دولت این است که نسبت به این موارد یک هشداری دهد. مثلا می‌توان پرسید آیا نیروهای ایرانی حاضر در سوریه تحت فرمان دولت هستند؟ اصلا دولت ایران چقدر در مورد نیروهای ایرانی حاضر در سوریه اطلاعات دارد که بخواهد ممانعت از انتقام گیری کند؟ لذا بدون پرده‌پوشی حقیقت را اعلام کنند که مخاطب این عدم انتقام کیست؟ 

گفتند باید هزاران تابوت به خارج از منطقه می فرستادیم. احتمالا ایشان اطلاع ندارند که ترور شهید سلیمانی برای این انجام شد که در کرکوک شاهد یک حمله مشکوک به پایگاه آمریکا بودیم که طی آن یک نفر (که ادعا شده بود غیر نظامی است) کشته شد. که اصلا هویتش هم مشخص نیست. لذا کشتن هزاران نفر آمریکایی، آنچه به دنبال دارد، پایان جنگ نیست، بلکه آغاز یک جنگ است. آیا تبعات آن را هم می‌پذیرید؟ آنهم با نفتی که توان فروش آن را ندارید؟

مجموعه عوامل بالا نشان می‌دهد ما در سیاست با چه انسان‌هایی طرف هستیم و چه کسانی در مورد سرنوشت 80 میلیون ایرانی در حال تصمیم‌گیری هستند.

 

منبع: امتداد

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر