کد خبر: 96689
A

حسن روحانی: رفع حصر آیت الله منتظری با نامه من صورت گرفت

حسن روحانی، دبیر پیشین شورای عالی امنیت ملی ایران اردیبهشت ۱۳۹۲ گفته بود که رفع حصر آیت الله حسینعلی منتظری، قائم مقام سابق رهبر ایران، با تلاش او صورت گرفته بود.

حسن روحانی: رفع حصر آیت الله منتظری با نامه من صورت گرفت

به گزارش دیده بان ایران؛  حسن روحانی در کش و قوس اعلام آمادگی برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم روز دوشنبه شانزدهم اردیبهشت گفت که "جلسات متعدد با هماهنگی همه دستگاه های مسئول در این رابطه برگزار کردم و در نهایت توانستم نسبت به رفع حصر آقای منتظری اقدام کنم. بنده درباره این حضور اجماع همه را حاصل کردم و برداشتن حصر آیت الله منتظری در نهایت با نامه من صورت گرفت."

آیت الله حسینعلی منتظری، اوایل زمستان سال ۱۳۸۱ و در دوره ریاست جمهوری محمد خاتمی از حصر آزاد شد اما عباسعلی علیزاده، رئیس کل وقت دادگستری استان تهران، اعلام کرده بود رفع حصر آیت الله منتظری مشروط است.

اینک بعد از گذشت بیش از ۱۰ سال از آن تاریخ، حسن روحانی دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی ایران گفته است که رفع حصر آیت الله منتظری با تلاش او صورت گرفته بود. او در پاسخ به سئوالی درباره بازداشت خانگی گفته بود که افراد را نمی‌توان بدون محاکمه مجازات کرد.

به گزارش دیده بان ایران حسن روحانی با شعار رفع حصر مهندس میرحسین موسوی، مهدی کروبی و زهرا رهنورد و با حمایت اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم و دوازدهم توانست نامزد اصولگرا و رقیب خود را شکست دهد.

منبع: دیده بان ایران

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر